Dijital Kanallarda Yapay Zekâ Destekli Otonom Reklam ve Kampanya Yönetim Platformu


Biricik G. (Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2019 - 2020

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Ekim 2019
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2020

Proje Özeti

Dijital kanallar üzerindeki satışlarda ürünün geliştirilmesi kadar önemli bir konu, ürüne ilginin oluşturulması ve satın alma sürecinin başlamasını

sağlayacak dijital medya kanallarındaki reklam ve kampanya kurgularının yönetimidir. Reklam medyaları fiziksel kanallar ve dijital kanallar olarak

ikiye ayrılmaktadır. Fiziksel kanallar geleneksel reklam medyası olup, daha çok kitlesel reklam içerikleri için kullanılmaktadır ve reklam içeriği daha

statik bir yapıdadır. Dijital kanallar üzerindeki etki alanı daha anlık ve kişisel olduğu için doğru reklamın doğru zamanda doğru kişiye sunulması

büyük önem taşımaktadır.

Doğru yönetilmeyen reklam ve kampanya süreci, reklam bütçesi, ürün satışı ve kaynak kullanımı anlamında büyük zarara yol açmaktadır. Satışı

yapılan ürün sayısının, hitap edilen ülke ve dil sayısının artması, doğru reklam yönetimini daha da karmaşık hale getirmekte yönetimini

zorlaştırmakta ve maliyetini artırmaktadır.

Dijital kanallar fiziksel kanalların aksine reklam ve kampanyaların ölçümlenebilmesi ve analiz edilebilmesi için daha fazla veri sunmaktadır. Fakat

bu verilerin entegre edilerek, bir araya getirilen veri üzerinden otomatik karar alarak kampanya ve reklam sürecini yürütecek yazılımlara ihtiyaç

bulunmaktadır. Başvurusu yapılan proje kapsamında reklam ve kampanya yönetimi süreçlerinin yapay zekâ yöntemlerine dayalı yazılımlar

tarafından otomatik olarak yürütülmesini sağlayacak bir çözüm platformu geliştirilmesi hedeflenmektedir.