Satış Ekranının Tasarım, İçerik Yönetimi ve Ölçümleme Süreçlerinin Yürütülmesi için Yapay Zeka Temelli Yazılım Platformu


Biricik G. (Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2020 - 2021

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Ocak 2020
  • Bitiş Tarihi: Nisan 2021

Proje Özeti

Satış ekranları, tüketicilerin mobil uygulamalar içerisinde yönlendirildikleri ve satış kurgularının yürütüldüğü sayfalardır. Satış ekranlarının amacı

buraya yönlendirilen tüketicinin satın almaya yönelik, ürün satın alma, üyelik, içerik satın alma gibi bir eylem gerçekleştirmesidir.

Satış ekranları, dijital mecrada, dijital ürün ve hizmet sağlayan firmalar için gelirin oluştuğu en önemli aşamadır. Bu nedenle bu ekranlara

yönlendirilen tüketiciden en yüksek seviyede geri dönüş alınması hedeflenmektedir. Bunun için satış ekranlarında doğru tasarımın, doğru içeriğin

sunulması ve tüketici geri dönüşlerinin doğru bir şekilde ölçümlenmesi çok kritiktir.

Özellikle çok sayıda ürüne sahip ve çok sayıda ülke ve farklı tüketici profillerine hizmet sunan firmalarda satış ekranlarının tasarımı ve yönetilmesi

çok komplike, efor gerektiren ve zaman alan bir süreçtir. Ayrıca optimum içeriğin oluşturulması her zaman mümkün olmamaktadır.

Proje çıktısı yazılım ürünü, satış ekranlarının tasarım ve yürütülmesi süreçlerinin makine öğrenmesi yöntemlerinden yararlanılarak daha az efor ile,

daha kısa zamanda daha yüksek geri dönüş değeri ile gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.