Eğitim Bilgileri
Doktora, Uludağ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi, Türkiye Devam Ediyor
Lisans, Uludağ, İibf, İşletme, Türkiye Devam Ediyor
Yaptığı Tezler
Doktora, MENKUL KIYMETLERİN PAZARLANMASI VE TÜRKİYE ÖRNEĞİ, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi, 1992
Yüksek Lisans, DIŞ TİCARET SERMAYE ŞİRKETLERİ, Uludağ Üniversitesi, 1987
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
Prof.Dr., Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fak., İşletme Bölümü, 1989 - Devam Ediyor
Yönetilen Tezler
Kırçova İ., Talebe Bağlı Video Servislerinin Kullanım Niyetini Etkileyen Faktörler, Doktora, M.YALÇIN(Öğrenci), 2020
Kırçova İ., Kamu kurumlarında itibar yönetimi ve Sağlık Bakanlığı çalışanlarının kurumsal itibar algısına yönelik bir araştırma, Yüksek Lisans, Y.ERDEM(Öğrenci), 2019
Kırçova İ., Şehir pazarlamasında meydanların etkin yönetiminin rolü ve önemi: İstanbul meydanları üzerine bir araştırma, Doktora, M.ATTİLA(Öğrenci), 2019
Kırçova İ., Türkiye'de çoklu kanal (multichannel) tüketicilerin kanal seçimini etkileyen faktörler, Doktora, Ö.DOĞANAY(Öğrenci), 2019
Kırçova İ., Türkı̇ye süper lı̇gı̇'nı̇n marka değerı̇ üzerı̇ne bı̇r çalışma, Yüksek Lisans, N.CAVDAR(Öğrenci), 2017
Kırçova İ., Satış promosyonu perspektifinden dilediğin kadar öde fiyatlandırması üzerine bir alan çalışması, Doktora, D.ÇINAR(Öğrenci), 2017
Kırçova İ., B2b pazarda marka sadakati: Ticari taksilerde bir uygulama, Yüksek Lisans, E.ÖZGÜL(Öğrenci), 2017
KIRÇOVA İ., Basılı Reklamlarda (Print Advertising) Cinselliğin Çekicilik Olarak Kullanılmasının Marka Hatırlanması Üzerindeki Etkisi, Yüksek Lisans, H.Tuzla(Öğrenci), 2016
KIRÇOVA İ., Mobil Pazarlama, Yüksek Lisans, S.Turan(Öğrenci), 2016
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
Using Theory of Consumption Values to Predict Organic Food Purchase Intention: Role of Health Consciousness and Eco Friendly LOHAS TendencyKöse Ş. G., Kırçova İ.Spanish Journal Of Agricultural Research, cilt.19, sa.3, ss.1-20, 2021 (SCI-Expanded)
-
En Çok Satan Otomobil Markalarının Twitter İletişimlerine Yönelik Bir AraştırmaParmaksız M. Y., KIRÇOVA İ.ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi, cilt.14, sa.51, ss.147-163, 2019 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
A CONCEPTUAL STUDY ON CAR-SHARING SERVICES BASED ON SHARING ECONOMYAlarçin M., Kırçova İ.Business and Management Studies: An International Journal, cilt.8, sa.5, ss.4521-4545, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Organik Gıdalara Yönelik Tüketici Yaklaşımları ve Pazarlama İletişimi ÖnerileriKöse Ş. G., Kırçova İ.Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online), sa.35, ss.338-367, 2020 (ESCI)
-
Understanding Ephemeral Social Media Through Instagram Stories: A Marketing PerspectiveKırçova İ., Pınarbaşı F., Köse Ş. G.Business & Management Studies: An International Journal , cilt.8, sa.2, ss.1-20, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Şehirde Yolculuk: Algılanan Hizmet Kalitesi, Kurum İmajı, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati İlişkisinde Şehir Hatları ÖrneğiKırçova İ., Köse Ş. G., Özer E.Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, sa.28, ss.79-100, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Would You Like To Be A Premium Customer? A Research On The Factors Related To The Intention To Pay For A Premium Music ServiceKırçova İ., Baydoğan P., Köse Ş. G.Journal of Management, Marketing and Logistics, cilt.7, sa.1, ss.42-52, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Film Ve Dizilerin Abonelik Temelli İzleme Motivasyonları Üzerine Nitel Bir Çalışma: Neden SVOD?Parmaksız M. Y., Kırçova İ.Business & Management Studies: An International Journal, cilt.8, sa.1, ss.779-802, 2020 (Hakemli Dergi)
-
İstanbul Şehir Pazarlamasinda Kamu Aktörlerinin RolüÇuhadar E., Sevim M. A., Kırçova İ.Strategic Public Management Journal, cilt.5, sa.10, ss.131-144, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Türkiye’de Çoklu Kanal Tüketicilerinin Davranışlarına Fiyat Promosyonunun EtkisiDoğanay Ö., Kırçova İ.Journal of Current Research on Social Sciences, cilt.9, sa.3, ss.13-31, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Yerel Yönetimlerde Akıllı Şehir Vizyonu: Şehir Yönetim Araçları Ve TrendleriSevim M. A., Kırçova İ., Çuhadar E.Strategic Public Management Journal, cilt.9, ss.109-126, 2019 (Hakemli Dergi)
-
THE EFFECT OF CORPORATE REPUTATION ON CONSUMER BEHAVIOUR AND PURCHASE INTENTIONSKIRÇOVA İ., ESEN E.MANAGEMENT RESEARCH AND PRACTICE, cilt.10, sa.4, ss.21-32, 2018 (ESCI)
-
Exploring Effective Factors on Football Games Watching Decisions of Individuals: The Role of Entertainment Value and People’s Characteristics in Watching GamesÇavdar N., Kırçova İ.Ege Akademik Bakış, cilt.18, sa.4, ss.671-683, 2018 (Hakemli Dergi)
-
Instagram, Facebook or Twitter: Which Engages Best? A Comparative Study of Consumer Brand Engagement and Social Commerce Purchase IntentionKırçova İ., Yaman Y., Köse Ş. G.European Journal of Economics and Business Studies, ss.279-289, 2018 (Hakemli Dergi)
-
B2B Pazarda Marka Sadakati: Ticari Taksilerde Bir UygulamaAybar E. Ö., Kırçova İ.Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.6, sa.4, ss.38-46, 2017 (Hakemli Dergi)
-
Yenilikçi Bir Fiyatlandırma Yöntemi OlarakDilediğin Kadar Öde Fiyatlandırması: AlanyazınİncelemesiKırçova İ., Çınar D.Journal of Research in Business & Social Science, ss.11, 2017 (Hakemli Dergi)
-
Televizyon Dizileri ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Genç Tüketicilerin Tutumlarına İlişkin Bir Nitel AraştırmaKırçova İ., Köse Ş. G.Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, cilt.19, ss.51-77, 2017 (Hakemli Dergi)
-
Kaynak - Avantaj Teorisi Perspektifinden Sürdürülebilir PazarlamaDOĞANAY Ö., KIRÇOVA İ.Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, cilt.9, sa.17, ss.25-41, 2016 (Hakemli Dergi)
-
Marketing Perspective of Visual Merchandising:Implications for Global RetailersKIRÇOVA İ.Case Studies in Economical and Socio-Political Perspectives, 2005 (Hakemli Dergi)
-
Sermaye Piyasasındaki İşletmelerin Pazarlama Kavramına BakışıKIRÇOVA İ.İktisat , İşletme ve Finans Dergisi, sa.98, 1994 (Hakemli Dergi)
-
Türkiye`nin İhracatı ve Hayali İhracatKIRÇOVA İ.İktisat , İşletme ve Finans Dergisi, 1994 (Hakemli Dergi)
-
Japon Dış Ticaret Sermaye Sogo-ShoshaKIRÇOVA İ.Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sa.1, 1991 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Understanding the Market in Digital Environment: A Sensemaking Framework for Marketing StrategyPınarbaşı F., Kırçova İ.Strategic Outlook in Business and Finance Innovation: Multidimensional Policies for Emerging Economies, Hasan Dinçer,Hüseyin Yüksel, Editör, Emerald Publishing, Bradford, ss.185-194, 2021
-
Dijital Dönemde Pazarda Fırsatlar ve Engeller: Genç Kardiyologlar için ÖnerilerKöse Ş. G., Babayiğit E., Fak A. S., Kırçova İ.Kardiyolojide Dijital Dönüşüm: Bugün ve Yarın, Ali Serdar Fak, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, 2020
-
Türkiye Endüstriyel Reklam Ürünleri SektörüKırçova İ., Tosun N. Z., Karşu Cesur D., Köse Ş. G.İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2019
-
Bir Pazarlama Ortamı Olarak Youtube: Güzellik Vloggerlari Üzerine Bir ÇalışmaKırçova İ., Köse Ş. G., Koca B.Dijital Dönüşüm Trendleri, Ela Sibel BAYRAK MEYDANOĞLU,Müge KLEIN,Dilek KURT, Editör, Filiz Kitabevi, İstanbul, ss.144-173, 2019
-
How Social Media is Transforming Marketing?Kırçova İ., Enginkaya Erkent E.Handbook of Research on Managerial Thinking in Global Business Economics, Dinçer, H.,Yüksel, S., Editör, Igı Global Publications, New-York, ss.318-334, 2019
-
"Marketing Management" Pazarlama YönetimiKırçova İ. (Editör)Beta Yayınevi, İstanbul, 2018
-
The Impact of Perceived Distribution Justice on Co-Creation: A Qualitative Research in B2B Distribution ChannelKIRÇOVA İ., Yazıcı Benzeş G.Current Debates in Business Studies, Candan, B., Kapucu, H., Editör, Ijopec Publication Limited, --, ss.125-140, 2018
-
Tüketicilerin Çevre Dostu Ürün Bilincini Etkileyen Faktörlerin DeğerlendirilmesiKIRÇOVA İ., Yanar Gürce M.Turkish Studies from Different Perspectives, Mert Uydacı, Editör, Athens Institute For Education And Research, Athens, ss.369-381, 2017
-
Digital Advertising Practices and its Impacts on Students: An Application in the Public and Private Universities in TurkeyKIRÇOVA İ., Çınar D.Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Mehdi Khosrow-Pour, DBA, Editör, Igı Global, ., ss.388-405, 2017
-
Sosyal Medya PazarlamaKırçova İ., Enginkaya Erkent E.Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2015
-
Otomotiv Ticaretinde Yol Haritası, Talep Tahminleri 2012-2016KIRÇOVA İ., Altınay G.Odd Yayını, 2012
-
İnternette PazarlamaKIRÇOVA İ.Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2012
-
Pazarlama YönetimiKIRÇOVA İ.Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2011
-
Dünyada ve Türkiye'de E-ihracat UygulamalarıKIRÇOVA İ.İstanbul Deniz Ticaret Odası, İstanbul, 2010
-
Kredi Kartı Kullanımının Tüketici Alışkanlıklarına ve Alışverişlerin Yer, Zaman ve Marka Tercihlerine EtkisiKIRÇOVA İ.İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2007
-
E-Devlet ve Ekonomiye EtkileriKIRÇOVA İ.İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2003
-
Mobil Ticaret RehberiKIRÇOVA İ.İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2002
-
İşletmeler Arası Elektronik TicaretKIRÇOVA İ.İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2001
-
İNTERNETTE TİCARET VE HUKUKSAL SORUNLARKIRÇOVA İ.İstanbul İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 1999
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
DÖNÜŞÜM EKONOMİSİNDE ELDEN ÇIKARMA DAVRANIŞLARI: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ (1992-2023)ÖZER ÇİZER E., KIRÇOVA İ.X. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BILIMLER KONGRESI, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2023
-
Artificial Intelligence In RetailingKırçova İ., Sağlam M. H., Köse Ş. G.Global Conference on Services and Retail Management, 10 - 13 Mayıs 2021, ss.1-14
-
Emoji Ve Tüketici Etkileşimi: Markaların Sosyal Medya İletişiminde Emoji Kullanımını AnlamlandırmakPinarbasi F., Kırçova İ.7. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2020
-
Factors Affecting Consumers’ Usage Intentions of Car Sharing Services Based on Sharing EconomyAlarçin M., Kırçova İ.22nd International Conference on Social Sciences, Amsterdam, Hollanda, 30 - 31 Ekim 2020, ss.239
-
Sensemaking of Consumers in Digital Word: A Framework for Consumer RelationshipsPınarbaşı F., Kırçova İ.Marketing and Organization Research International Conference, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, ss.13
-
Barriers to Organic Food Purchasing: A Qualitative ApproachKöse Ş. G., Kırçova İ.Global Conference on Business and Economics, İstanbul, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2019, ss.41-43
-
Türkiye'de Çoklu Kanal Tüketicilerinin Davranışlarına Fiyat Promosyonunun EtkisiDoğanay Ö., Kırçova İ.10th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, Rome, İtalya, 17 Haziran 2019, ss.86
-
Liquid Consumption on Social Media: A Research on the Motivations to Continue Using Instagram StoriesKIRÇOVA İ., Pınarbaşı F., KÖSE Ş. G.48th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference, Hamburg, Almanya, 28 Mayıs 2019
-
Freemium Müşterisinin Premiuma Dönüşmesinde Algılanan Değer, Sosyal Etki ve Kişisel Yenilikçiliğin RolüBaydoğan P., Kırçova İ.Global Business Research Congress, İstanbul, Türkiye, 30 Mayıs 2019, ss.10
-
Etkileyici Kişi Pazarlaması: İstanbul'daki Turistik Destinasyonlara Yönelik Bir ÇalışmaKoca B., Kırçova İ.Global Business Research Congress, İstanbul, Türkiye, 30 Mayıs 2019, ss.20
-
Daha Korunaklı Evlere Doğru: Teknoloji Kabul Modeli İle Ev Güvenlik Sistemine Yönelik Kullanım Niyeti Üzerine Bir AraştırmaKIRÇOVA İ., Akkurt M.Uluslararası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 Nisan 2018
-
Instagram, Facebook Or Twitter: Which Engages Best? A Comparative Study Of Consumer Brand Engagement And Social Commerce Purchase IntentionKIRÇOVA İ., Yaman Y., KÖSE Ş. G.14th International Conference on Social Sciences, Frankfurt, Almanya, 02 Mart 2018, ss.602-611
-
The Effect of Perceived Value on Consumer Style Inventory: A Research on GSM Operators' UsersAlarçin M., KIRÇOVA İ.3rd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 26 Ekim 2017, ss.6-25
-
Investigating Social Media Usage by B2B Firms: A Qualitative ResearchKIRÇOVA İ., Yazıcı G.3rd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 26 Ekim 2017
-
BRAND LOYALTY IN INDUSTRIAL MARKET: AN APPLICATION ON TAXI CARSÖzgül Aybar E., Kırçova İ.INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 Ekim 2017
-
Tüketicilerin Çevre Dostu Ürün Bilincini Etkileyen Faktörlerin DeğerlendirilmesiKIRÇOVA İ., Yanar Gürce M.3th International Conference on Turkey and Turkish Studies, Athens, Yunanistan, 27 Haziran 2017, ss.369-381
-
A Research About Automobile Companies’ Usage Of TwitterParmaksız M. Y., KIRÇOVA İ.2nd International Conference On Economics Business Management And Social Sciences, Belgrad, Sırbistan Ve Karadağ, 10 Mayıs 2017, ss.132
-
MÜZE DENEYİMİ BOYUTLARI: İSTANBUL OYUNCAK MÜZESİ ÖRNEĞİKIRÇOVA İ., ERDOĞAN H. H.16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aydın, Türkiye, 04 Mayıs 2017, ss.482-489
-
YENİ BİR SATIŞ PROMOSYON STRATEJİSİ: DİLEDİĞİN KADAR ÖDEFİYATLANDIRMASIÇınar D., Kırçova İ.16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aydın, Türkiye, 04 Mayıs 2017, ss.722-724
-
Exploring Turkish Consumers' Socially Responsible Consumption BehaviorKIRÇOVA İ., Enginkaya E., Köse Ş. G.2nd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 03 Haziran 2016
-
Non-Profit Foundation and Brand Alliances: As A Reputation Management ToolKırçova İ., Yanar Gürce M.7th International Conference on Governance Fraud Ethics and Social Responsibility, İstanbul, Türkiye, 13 Mayıs 2016
-
Determination the relation between the target regulations about End of Life Vehicles (ELVs) and Greenhouse Gas emissions in TurkeyKIRÇOVA İ., Onat B., Alver Şahin Ü., Altınay G.01 Kasım 2015
-
Daha Yaşanılabilir Bir Dünya için SürdürülebilirlikKIRÇOVA İ., Doğanay Ö.20. Ulusal Pazarlama Kongresi, 01 Haziran 2015
-
Influence of consumers’ self-brand connections on purchase intentionsKırcova İ., Enginkaya Erkent E., Yılmaz H.1st Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.492-503
-
Influence of Self-Brand Connections on Consumers’ Purchase IntentionsKIRÇOVA İ., Enginkaya E., Yılmaz H.1st Annual International Conference on Social Sciences., 01 Mayıs 2015
-
Evaluating The Service Quality Perceptions of Customers Towards Private Shopping Web Sites, GBATA 13th Annual International Conference, 2011KIRÇOVA İ., Enginkaya E., Yılmaz H.GBATA, 01 Mayıs 2011
-
Brand Choices Depending On Technological Developments Among Young ConsumersKırçova İ., Enginkaya Erkent E., Ozansoy Çadırcı T.GBATA, Budapest, Macaristan, 14 Haziran 2003
-
Turkish Consumer`s Evaluation Of Web Marketing Based On Their Purchasing Decision TypesKIRÇOVA İ.6th International Conference on Retailing and Sevices Science, Las Croabas, Porto Riko, 18 Temmuz 1999
-
İnternette ReklamKIRÇOVA İ.İnet-tr`98 IV. Türkiye`de İnternet Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 Kasım 1998
-
Bilgi Çağı İşletmelerinde Yeni Bir Yönetim Aracı:İntranetKIRÇOVA İ.6.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 Kasım 1998
-
Pazarlama Araştırmalarında İnternetKIRÇOVA İ.Araştırma Sempozyumu`97, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 1997
-
İnternet Ortamında Pazarlama UygulamalarıKIRÇOVA İ.Türkiye`de İnternet Konferansı, İstanbul, Türkiye, 14 Aralık 1996
Desteklenen Projeler
KIRÇOVA İ., KARAMAN AKGÜL A., AKBAŞ H. E., ENGİNKAYA ERKENT E., KÖSE Ş. G., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Firmaların Kurumsal Kaynak Planlaması Değerlendirmeleri Ve Kurumsal Kaynak Planlamasının Başarısını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, 2020 - 2021
KIRÇOVA İ., Kobiler için Sosyal Medya Rehberi, Devam Ediyor
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
TÜRKİYE PAZARLAMA DERNEĞİ, Yönetim Kurulu Üyesi, 2017 - Devam Ediyor
TÜRK KALP VAKFI, Yönetim Kurulu Üyesi, 2017 - Devam Ediyor
Bilimsel Hakemlikler
Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Devam Ediyor
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ DERGİSİ, Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Mart 2016
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Nisan 2015
Metrikler
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Davetli Konuşmacı, Trabzon, Türkiye, 2017