Ögrenim Bilgisi
Doktora
1999 - 2003
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ofma Eğitimi Bölümü, Türkiye |
Yüksek Lisans
1993 - 1996
|
Celâl Bayar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Bölümü, Türkiye |
Lisans
1983 - 1991
|
Hacettepe Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Fizik Mühendisliği , Türkiye |
Yabancı Diller
İngilizce, B1 Orta
Yaptığı Tezler
Doktora, Yükseköğretim Temel Fizik Laboratuar Uygulamalarında Bütünleştirici Yaklaşım, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar/Fizik Eğitimi, 2003
Yüksek Lisans, Egzotik Atomların Özellikleri ve Bozunumları, Celâl Bayar Üniversitesi, 1996
Akademik Unvanlar / Görevler
Doç.Dr.
2015 - Devam Ediyor
|
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü |
Dr.Öğr.Üyesi
2011 - 2015
|
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü |
Yrd.Doç.Dr.
2004 - 2011
|
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü |
Araştırma Görevlisi Dr.
2003 - 2004
|
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü |
Araştırma Görevlisi
1999 - 2003
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ofma Eğitimi Anabilim Dalı |
Araştırma Görevlisi
1994 - 1999
|
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ofma Eğitimi |
Araştırma Görevlisi
1993 - 1994
|
Celâl Bayar Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik |
Desteklenen Projeler
- YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurtiçi Araştırma Projeleri Hazırlık Çalıştayı, 2018 - 2018
- YEŞİLYURT M., Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, ÖĞRETMENLERİMİZLE 2023’E PROJESİ, 2018 - 2018
- YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencileri Okul Dışı Ortamlarda Fen Öğreniyor, 2017 - 2017
- YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Öğrencilerine Proje Danışmalığı Eğitimi Çalıştayı, 2017 - 2017
- KAM E., YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Eğitimde işbirliği protokolü kapsamında MEB ile TÜBİTAK Ulakbim arasında imzalanan müfredat ve ders kitapları hazırlama projesi, 10. sınıf Fizik ders kitabı hazırlama projesi, 2014 - 2015
- Yeşilyurt M., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Van Gölünde ve Van Gölüne Akan Sularda Radon Gazı Ölçümü, 2010 - 2011
- YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Eğitimde Proje Tasarımı Çalıştayı, 2008 - 2008
- Yeşilyurt M., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Yapısalcı Öğr K ve Çoklu Zeka K Dayalı Madde ve Isı Ün Üzerine Oluşturulan Bir Lab M ve Uyg, 2007 - 2008
- YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Eğitimde Bilim Danışmanlığı Çalıştayı, 2007 - 2007
Ödüller
- Yeşilyurt M., Uluslararası Bilmesel Yayınları Teşvik Programı "The meta-analysis of the studies measuring the effect of the concept map technique on the success", Ulakbim, Kasım 2012
- Yeşilyurt M., Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı "Meta-analysis of the computer asisted in physics: A sample of Turkey", Ulakbim, Ocak 2012
- Yeşilyurt M., Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı "META ANALYSIS OF THE COMPUTER ASSISTED STUDIES IN SCIENCE AND MATHEMATICS: A SAMPLE OF TURKE", Ulakbim, Ocak 2010
Tasarladığı Dersler
Yeşilyurt M., Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları , Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Yeşilyurt M., Teknolojik Rehber Materyal Tasarımı, Yüksek Lisans, 2014 - 2015
Yeşilyurt M., Meta Analiz, Yüksek Lisans, 2012 - 2013
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
The meta-analysis of the studies measuring the effect of the concept map technique on the successYeşilyurt M.ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, cilt.4, sa.1, ss.31-42, 2012 (SCI-Expanded)
-
Meta-analysis of the computer assisted studies in physics: A sample of TurkeyYeşilyurt M.ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, cilt.3, ss.173-182, 2011 (SCI-Expanded)
-
META ANALYSIS OF THE COMPUTER ASSISTED STUDIES IN SCIENCE AND MATHEMATICS: A SAMPLE OF TURKEYYeşilyurt M.TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, cilt.9, sa.1, ss.123-131, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
DİJİTAL DENEYLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNDE KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİEyecioğlu E., Yeşilyurt M.Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.9, sa.1, ss.29-35, 2021 (Hakemli Dergi)
-
WEB TABANLI OYUNUN ONLUĞA YUVARLAMAYA ETKİSİİşmarcı Z., Yeşilyurt M.NEW ERA INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL RESEARCHES, cilt.6, sa.8, ss.113-121, 2021 (Hakemli Dergi)
-
Meta-Analysis of the Effect of Technologies on Primary SchoolYeşilyurt M.Journal of Primary Education/Temel Eğitim, cilt.3, sa.2, ss.26-41, 2021 (Hakemli Dergi)
-
İLKOKULDA MEYVE SEBZE ÖĞRENMEAygün A., Yeşilyurt M.NEW ERA INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL RESEARCHES, cilt.6, sa.7, ss.115-120, 2021 (Hakemli Dergi)
-
İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek GeliştirilmesiYetgin N. B., Yeşilyurt M.Temel Eğitim, cilt.2, sa.4, ss.26-33, 2020 (Hakemli Dergi)
-
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL DERSİNE OLAN İLGİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETMENİNİN İLETİŞİM BECERİSİNİN ETKİLERİCeyhun R., Yeşilyurt M.IEDSR Association, cilt.5, sa.6, ss.168-180, 2020 (Hakemli Dergi)
-
The Impact of Environmental Education Activities on Primary School Students' Environmental Awareness and Visual ExpressionsYeşilyurt M., Özdemir Balakoğlu M., Erol M.QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION, cilt.9, sa.2, ss.188-216, 2020 (ESCI)
-
A Meta-Analysis of the Effects of Laboratory Based Teaching on Students' SuccessYeşilyurt M., Gurbetoğlu A., Demirtaş Yılmaz F.TEMEL EĞİTİMİ, cilt.1, sa.3, ss.53-63, 2019 (Hakemli Dergi)
-
The Meta Analysis of the Effect of Computer Aided Instruction on Student Attitudes in Science and MathematicsYeşilyurt M., Doğan M., Acar İlhan S.TEMEL EĞİTİM, cilt.1, sa.2, ss.57-69, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Effects of Parental Attitude on Academic Performance at Primary School: Sample of IstanbulYeşilyurt M., Okuyucu A.Temel Eğitim, cilt.1, sa.1, ss.60-70, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Student Opinions on Efficacy-Based Learning Approach in Science and Technology Teaching: A Phenomenological StudyYEŞİLYURT M., EROL M.TEMEL EĞİTİM, cilt.1, sa.1, ss.40-47, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Öğretim Çalışmalarının Meta Analizi Türkiye ÖrneğiTomakin E., Yeşilyurt M.YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.10, sa.1, ss.248-263, 2013 (Hakemli Dergi)
-
Meta analysis of the computer aided studies in mathematics: A sample of TurkeyYılmaz M. F., Yeşilyurt M., Odabas A.ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, cilt.5, sa.1, ss.385-390, 2012 (Hakemli Dergi)
-
Kavram Çarkı Diyagramının Öğrenme Başarısına EtkisiOrak S., Ermiş F., Yeşilyurt M., Keser Ö. F.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.9, sa.31, ss.118-139, 2010 (Hakemli Dergi)
-
Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersine İlişkin Görüşleri Yüzüncü Yıl Üniversitesi ÖrneğiAydın S., Selçuk A., Yeşilyurt M.YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.75-90, 2007 (Hakemli Dergi)
-
Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile İlişkin Öğrenci GörüşleriAydın S., Yeşilyurt M.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi-Electronic Journal of Social Sciences, cilt.6, sa.22, ss.90-100, 2007 (Hakemli Dergi)
-
İLKÖĞRETİMDE TAŞIMALI EĞİTİM ARAŞTIRMASI VAN İL MERKEZİ ÖRNEĞİYeşilyurt M., Orak S., Tozlu N., Uçak A., Sezer D.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi-Electronic Journal of Social Sciences, cilt.6, sa.19, ss.197-213, 2007 (Hakemli Dergi)
-
High School Students’ Views About Heat and Temperature ConceptsYeşilyurt M.International Journal of Environmental and Science Education, cilt.1, sa.1, ss.1-24, 2006 (Hakemli Dergi)
-
İlköğretim ve Lise Öğrencilerinin Elektrik Kavramı ile İlgili DüşünceleriYeşilyurt M.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.5, sa.17, ss.41-59, 2006 (Hakemli Dergi)
-
İlköğretim Öğrencilerinin Işık Kavramı ile İlgili DüşünceleriYeşilyurt M., Bayraktar Ş., Kan S., Orak S.Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, sa.1, ss.1-24, 2005 (Hakemli Dergi)
-
İlköğretim Fen Laboratuarı İçin Tutum Anketi Geliştirilmesi Ve UygulanmasıYeşilyurt M., Kurt T., Temur A.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.17, ss.21-31, 2005 (Hakemli Dergi)
-
Laboratuarda Bütünleştiricilik: R-S ModeliYeşilyurt M., Bayraktar Ş., Erdemir N.Türk Fen Eğitimi Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.30-32, 2004 (Scopus)
-
Student Teachers Attitudes About Basic Physics LaboratoryYeşilyurt M.The Turkish Online Journal of Educational Technology, cilt.3, sa.4, ss.49-57, 2004 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanlarıÜltay E., Yeşilyurt M.İlkokulda Temel Fen Bilimleri, AYVACI HAKAN ŞEVKİ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.109-170, 2020
-
İlkokul Programında Yer Alan Fizik Konularına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım AlanlarıÜltay E., Yeşilyurt M.İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.109-170, 2019
-
İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanlarıÜLTAY E., YEŞİLYURT M.İlkokulda Temel Fen Bilimleri, AYVACI HAKAN ŞEVKİ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.109-171, 2019
-
İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanlarıÜltay E., Yeşilyurt M.İlkokulda Temel Fen Bilimleri, AYVACI HAKAN ŞEVKİ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.109-170, 2018
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
VELİLERİN ÖZEL OKUL TERCİHLERİ ÜZERİNE YAZILMIŞ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİYeşilyurt M., Bendçi S.UBSDER CONGRESSES, Rome, İtalya, 5 - 06 Haziran 2021, ss.29-40
-
A Research to Examine the Studies Written on Parents’ Preference for Private SchoolYeşilyurt M., Bendçi S.UBSDER CONGRESSES, Rome, İtalya, 5 - 06 Haziran 2021, ss.18-28
-
İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRENMESİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN ETKİSİKaplan G., Yeşilyurt M.UBSDER CONGRESSES, Rome, İtalya, 5 - 06 Haziran 2021, ss.92-104
-
HAYAT BİLGİSİ VE DEĞERLERBölük C., Yeşilyurt M.6th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Sinop, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2021, ss.247-258
-
İLKOKULDA ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM TUTUMLARIYeniadım S., Yeşilyurt M.WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.242-247
-
İLKOKUL HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASIAkçay H., Yeşilyurt M.WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.930-937
-
İNTERAKTİF EĞİTİMİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİErylmaz P., Yeşilyurt M.WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.258-264
-
SALGIN SÜRECİNDE İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAREfe Ö. B., Şanlı C., Yeşilyurt M.WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.248-255
-
İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinde Günlük Tutma Faaliyetinin Yazma Becerisine Etkisinin İncelenmesiAtaman Y., Yeşilyurt M.International Gobeklitepe Social and Human Sciences Congress-II, Şanlıurfa, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2021, ss.127-170
-
İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinde Dikte Çalışmalarının Yazma Becerisine Etkisinin İncelenmesiAtaman D., Yeşilyurt M.International Gobeklitepe Social and Human Sciences Congress-II, Şanlıurfa, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2021, ss.184-226
-
İlkokullarda Geleneksel Oyunlarla Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri (İstanbul İli Örneği)Çakmak S., Yeşilyurt M.International Gobeklitepe Social and Human Sciences Congress-II, Şanlıurfa, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2021, ss.240-255
-
ADAY ÖĞRETMENLERİN ADAYLIK SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN İNCELENMESİÇapar A., Yeşilyurt M.IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.119-126
-
İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN NOKTALAMA İŞARETLERİN YAPISALCI VE GELENEKSEL YÖNTEMLERLE ÖĞRETİLMESİ KONUSU İLE DEĞERLENDİRİLMESİYaşar S., Yeşilyurt M.IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.98-105
-
SINIF ÖĞRETMENİ VE ÇOCUK EDEBİYATISefer E., Yeşilyurt M.IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.111-118
-
İLKOKULDA MİLLİ BİLİNÇ VE KİMLİKSerinpınar B., Yeşilyurt M.IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.106-110
-
İLKÖĞRETİM TÜRKÇE EĞİTİMİNDE ZIT(KARŞIT) ANLAMLI KELİMELERİN ÖNEMİYeşilyurt M., Ünal G.5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.195-199
-
DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRETIMIN ONLUĞA YUVARLAMA KONUSUNDA ÖNEMIYeşilyurt M., İşmarcı Z.5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.200-208
-
GELENEKSEL VE İNTERAKTİF EĞİTİMİN MATEMATİK DERSİNDE SAATLER KONUSUNDA ETKİSİYeşilyurt M., Çağlar Perçi Ş.5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.209-217
-
Problem Çözme Becerisi ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki Alanında Yapılmış Çalışmaların İçerik AnaliziKurt G., Yeşilyurt M.International Symposium of Education and Values-4, Karabük, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2020, ss.884-899
-
Teknolojik Materyal İle Gerçekleştirilen Kesir Öğretiminin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Başarısı Üzerine EtkisiTurhan S., Yeşilyurt M.2nd International Young Researchers Student Congress, Burdur, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2020, ss.402-409
-
Türkiye'de Eğitim, Covid ve Küreselleşme Üzerine Bir İncelemeÇağıltı Ç. G., Yeşilyurt M.Anadolu 5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 26 - 27 Aralık 2020, ss.375-389
-
Teknoloji Destekli Öğrenme Yönteminin Maddenin Özellikleri Konusunda Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Akademik Başarısına EtkisiAkar Z., Yeşilyurt M.2nd International Young Researchers Student Congress, Burdur, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2020, ss.366-373
-
İlkokul Türkçe Dersinde Oyun Yoluyla Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına EtkisiSavran E., Yeşilyurt M.FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.301-310
-
Problem Çözme Becerisi Alanında Yapılmış Çalışmaların İçerik AnaliziÖztürk Ö., Yeşilyurt M.FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.331-356
-
İlköğretim Ders Kitaplarının Yetersiz Kalması Ve Ek Kaynak İhtiyacı Alanında Yapılan Çalışmaların İçerik AnaliziAydın S., Yeşilyurt M.FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.425-449
-
Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmede Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlara Yönelik Yapılmış Çalışmaların İçerik Analizi Ve Çözüm ÖnerileriYılmaz Yıldırım P., Kurt G., Yeşilyurt M.FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.357-381
-
İlkokul 1. Ve 2. Sınıfta Karşılaştırmalı Olarak Fonolojik Farkındalık Becerisinin Okuma Performansına EtkisiBaşaran C., Yeşilyurt M.FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.311-318
-
İlkokul Öğrencilerinin Yabancı Dil Dersine Olan İlgilerine Yabancı Dil Öğretmeninin İletişim Becerisinin EtkileriCeyhun R., Yeşilyurt M.Tokyo Summit-2 2nd International Conference on Innovative Studies of Contemporary Sciences, Tokyo, Japonya, 17 - 19 Ağustos 2020, ss.231-242
-
Problem Çözme Basamakları Öz Yeterlik Envanteri Geliştirme ÇalışmasıDemir M., Yeşilyurt M.EL RUHA 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tarabulus, Libya, 3 - 05 Ağustos 2020, ss.673-680
-
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Erime ve Çözünme ile İlgili Kavram YanılgılarıErenel Ayer C., Doğan M., Yeşilyurt M.Al Farabi Journal 8th International Conference on Social Sciences, Almati, Kazakistan, 21 - 22 Temmuz 2020, ss.102-107
-
21. yy Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanmasının Öğrenmeye Olan Etkisinin İncelenmesiKüçük E., Palabıyık İ., Ersoy B., Yeşilyurt M.3. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2020, ss.2-13
-
Bilgisayar Destekli Eğitimin İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma Yazma Başarısına EtkisiKaymaz E., Yeşilyurt M.USE 5. Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2020, ss.37-57
-
İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Stres Kaynaklarına Yönelik AraştırmaAyadın L. N., Burgaz N., Yeşilyurt M.3. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2020, ss.24-29
-
21.yy Eğitim Sisteminde Yenilikçi ev Ödevlerinin Öğrenci Başarısındaki RolüKüçük E., Palabıyık İ., Ersoy B., Yeşilyurt M.3. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2020, ss.14-19
-
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OYUN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİKaplan Z., Yeşilyurt M.6. ULUSLARARASI YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.1044-1052
-
İlkokulda Fizik Konularının günlük Hayattaki Kullanım Alanları Açısından İlkokulda Temel Fen Bilimleri Kitabının İncelenmesiYeşilyurt M., Erol M.Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019
-
İlkokulda Görme ve İşitme Sağlığının Önemi Açısından Türkçe Öğretimi Kitabının incelenmesiErol M., Yeşilyurt M.Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019
-
Sınıf Öğretmenlerinin İlkokullarda Yabancı Dil Öğretimine İlişkin GörüşleriGönül S., Yeşilyurt M.V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 15 Aralık 2018, ss.114-119
-
“Belirli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar.” Matematik kazanımı ve “Başkalarının haklarına saygı gösterme” değerini Yaratıcı Drama ile öğrenen öğrencilerin görüşleriYılmaz E., Şanlı C., Yeşilyurt M.V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2018, ss.970-978
-
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ KONUSUNDA DÜŞÜNCE, TUTUM ve BECERİLERİKaplan Adiyeke Ş., Yeşilyurt M.AHTAMARA I. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARKONGRESİ, Van, Türkiye, 25 - 26 Ağustos 2018, sa.42, ss.141-147
-
İstenmeyen Davranışların Başarıya EtkisiÇelik İ., Ay E., Yeşilyurt M., Ayhan M.IV. YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017
-
Is CLIL the Key to the Global Village?Hacıosmanoglu F. N., Yeşilyurt M.3rd International Conference on Social Science and Education Research, Rome, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, ss.358-361
-
ÖĞRENCİLER ARASI BAŞARI FARKLILIKLARI VE İNCELENMESİOkuyucu A., Yeşilyurt M.III. LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2016, cilt.1, sa.1, ss.12
-
Bilgisayar Destekli Rehber Materyallerin Kullanılması Hal Değişimi Grafik ÇizicisiYeşilyurt M., Sevim S., Bayraktar Ş., Kesicioğlu A., Gökalp H.Bilgi Teknolojileri Kongresi II, Denizli, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2003, cilt.1, ss.1-4
-
Kavram Yanılgılarına Yönelik Bilgisayar Destekli Rehber Materyallerin KullanılmasıCoştu B., Çepni S., Yeşilyurt M.V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.2, ss.1401-1406
-
KİMYA EĞİTİM-ÖĞRETİMİNDE BÜTÜNLEŞTİRİCİ ÖĞRENME KURAMINA UYGUN ÖRNEK REHBER MATERYALLERİN GELİŞTİRİLMESİKeser Ö. F., Yeşilyurt M., Coştu B.XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Konya, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2002, ss.12
-
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencileri İçin Fizik ÖğretimiÇepni S., Bayraktar Ş., Yeşilyurt M.V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.104
-
Biyoloji Öğretiminde Bütünleştirici Bir Yaklaşım Mutasyon ÖrneğiYıldız M., Yeşilyurt M., Keser Ö. F.V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.38
-
Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları Dersinin Web Tasarımlı Materyal ile DesteklenmesiÇepni S., Taş E., Yeşilyurt M.V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.324
-
Ortaöğretim Fen Öğretmen Adaylarının Fen Edebiyat Fakültelerinden Eğitim Fakültelerine Geçişleri Sürecinde Karşılaştıkları ProplemlerÇepni S., Ayvacı H. Ş., Yeşilyurt M.V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.280
-
İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerince Hal Değişimi Kavramının Anlaşılma Seviyelerinin TespitiÇepni S., Bayraktar Ş., Yeşilyurt M., Coştu B.Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Nisan 2001, ss.120-125
-
Egzotik Muonium AtomuUluer İ., Yıldız F., Yeşilyurt M.2. Uluslararası Kızılırmak Fen Bilimleri Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 1998
Diğer Yayınlar
-
Yükseköğretim temel fizik laboratuar uygulamalarında bütünleştirici yaklaşımYeşilyurt M.Diğer, ss.1-310, 2003
-
Egzotik atomların özellikleri ve bozunumlarıYeşilyurt M.Diğer, ss.1-50, 1996
Akademik İdari Deneyim
2016 - Devam Ediyor | Bölüm Başkan Yardımcısı | Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü |
2014 - Devam Ediyor | Anabilim/Bilim Dalı Başkanı | Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü |
2010 - 2011 | Bölüm Başkan Yardımcısı | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü |
2005 - 2008 | Anabilim/Bilim Dalı Başkanı | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü |
Verdiği Dersler
İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Yüksek Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018
Öğretmenlik Uygulaması 2, Lisans, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017
İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Yüksek Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018
Uzmanlık Alan Dersi (Yüksek Lisans), Yüksek Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017
Fen Ve Teknoloji Öğretimi 2, Lisans, 2018 - 2019, 2017 - 2018
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik , Yüksek Lisans, 2018 - 2019
Okul Deneyimi I, Lisans, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017
Yüksek Lisans Tezi, Yüksek Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017
Fen Ve Teknoloji Öğretimi 1, Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018
Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik, Yüksek Lisans, 2018 - 2019, 2017 - 2018
Yaratıcı Drama, Yüksek Lisans, 2019 - 2020
Doğal Hayatı Koruma, Lisans, 2018 - 2019, 2017 - 2018
Yaratıcı Drama, Yüksek Lisans, 2019 - 2020
Donem Projesi, Yüksek Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017
Hayat Boyu Eğitim, Lisans, 2019 - 2020
Meta Analiz, Yüksek Lisans, 2018 - 2019
Seminer, Yüksek Lisans, 2019 - 2020, 2018 - 2019
Meta Analiz, Yüksek Lisans, 2018 - 2019
Genel Fizik, Lisans, 2017 - 2018
Çevre Eğitimi, Lisans, 2018 - 2019
Eğitimde Program Geliştirme, Lisans, 2017 - 2018
Bilimsel Araştırma Teknikleri, Lisans, 2017 - 2018
Teknolojik Rehber Materyal Tasarım, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Matematiksel Problem Çözme Ve Kurma Stratejileri, Lisans, 2016 - 2017
Matematik Eğitimindeki Araştırmalar, Yüksek Lisans, 2017 - 2018
Fen Ve Tek. Lab. Uyg.1, Lisans, 2017 - 2018
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Lisans, 2016 - 2017
Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Test Geliştirme ve Yeni Yaklaşımlar , Yüksek Lisans, 2017 - 2018
Teknolojik Rehber Materyal Tasarım, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Test Geliştirme ve Yeni Yaklaşımlar , Yüksek Lisans, 2017 - 2018
Yönetilen Tezler
YEŞİLYURT M., Yeni Programdaki “Madde ve Isı” Ünitesine Yönelik Laboratuar Etkinliklerinin Çoklu Zeka Kuramına Göre Yürütülmesi, Yüksek Lisans, D.Sezer(Öğrenci), 2008
YEŞİLYURT M., İlköğretim 7. Sınıf Fen Bilgisi Konularının Kavram Haritaları ile Öğretilmesi, Yüksek Lisans, Ö.Barut(Öğrenci), 2006
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
TEMEL EĞİTİM, Baş Editör, 2019 - Devam Ediyor
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yayın Kurul Üyesi, 2004 - Devam Ediyor
Bilimsel Hakemlikler
International e-Journal of Educational Studies, Hakemli Bilimsel Dergi, Kasım 2018
(MRJER) Effect of Computer Assisted Teaching Strategy on Student’s Motivation to Learn Agriculture in Secondary Schools in Kenya, SCI Kapsamındaki Dergi, Ağustos 2015
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (Matematiksel Modelleme Kullanılan Fizik Derslerinde Öğretmen Adaylarının İlgilerinin İlişkilendirmeye Etkisi), Hakemli Bilimsel Dergi, Temmuz 2015
AKU, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (Bağlam Temelli Fen Soru Yazımı: Kriterler ve Efsaneler), Hakemli Bilimsel Dergi, Mayıs 2015
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Mayıs 2014
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (Problem Çözümlerinde Bir Analiz Metodu Olarak Prakseolojik Organizasyonun Kullanımı: Bir Dinamik Problemi Örneği), Hakemli Bilimsel Dergi, Şubat 2014
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Ekim 2012
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Eylül 2012
COMPUTER & EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Nisan 2012
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Ocak 2012
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Aralık 2011
YTÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Ocak 2011
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Kasım 2010
YYÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Aralık 2005
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Kasım 2005
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
Doktora Sonrası Araştırma, Doktora Sonrası Araştırma, The University of Iowa, Amerika Birleşik Devletleri, 2013 - 2014
Metrikler
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
UHAK 2019, Çalışma Grubu, İstanbul, Türkiye, 2019
DEKUS-2 2019, Çalışma Grubu, İstanbul, Türkiye, 2019
UHAK17, Katılımcı, İstanbul, Türkiye, 2017
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Teknolojisi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği, Eğitimde Yaratıcı Drama