Ögrenim Bilgisi


Doktora
1999 - 2003
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ofma Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yüksek Lisans
1993 - 1996
Celâl Bayar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Bölümü, Türkiye

Lisans
1983 - 1991
Hacettepe Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Fizik Mühendisliği , Türkiye

Yabancı Diller

İngilizce, B1 Orta

Yaptığı Tezler

Doktora, Yükseköğretim Temel Fizik Laboratuar Uygulamalarında Bütünleştirici Yaklaşım, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar/Fizik Eğitimi, 2003
Yüksek Lisans, Egzotik Atomların Özellikleri ve Bozunumları, Celâl Bayar Üniversitesi, 1996

Akademik Unvanlar / Görevler


Doç.Dr.
2015 - Devam Ediyor
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Dr.Öğr.Üyesi
2011 - 2015
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yrd.Doç.Dr.
2004 - 2011
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü

Araştırma Görevlisi Dr.
2003 - 2004
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü

Araştırma Görevlisi
1999 - 2003
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ofma Eğitimi Anabilim Dalı

Araştırma Görevlisi
1994 - 1999
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ofma Eğitimi

Araştırma Görevlisi
1993 - 1994
Celâl Bayar Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik

Desteklenen Projeler

  1. YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurtiçi Araştırma Projeleri Hazırlık Çalıştayı, 2018 - 2018
  2. YEŞİLYURT M., Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, ÖĞRETMENLERİMİZLE 2023’E PROJESİ, 2018 - 2018
  3. YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencileri Okul Dışı Ortamlarda Fen Öğreniyor, 2017 - 2017
  4. YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Öğrencilerine Proje Danışmalığı Eğitimi Çalıştayı, 2017 - 2017
  5. YEŞİLYURT M., KAM E., TÜBİTAK Projesi, Eğitimde işbirliği protokolü kapsamında MEB ile TÜBİTAK Ulakbim arasında imzalanan müfredat ve ders kitapları hazırlama projesi, 10. sınıf Fizik ders kitabı hazırlama projesi, 2014 - 2015
  6. Yeşilyurt M., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Van Gölünde ve Van Gölüne Akan Sularda Radon Gazı Ölçümü, 2010 - 2011
  7. YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Eğitimde Proje Tasarımı Çalıştayı, 2008 - 2008
  8. Yeşilyurt M., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Yapısalcı Öğr K ve Çoklu Zeka K Dayalı Madde ve Isı Ün Üzerine Oluşturulan Bir Lab M ve Uyg, 2007 - 2008
  9. YEŞİLYURT M., TÜBİTAK Projesi, Eğitimde Bilim Danışmanlığı Çalıştayı, 2007 - 2007

Ödüller

  1. Yeşilyurt M., Uluslararası Bilmesel Yayınları Teşvik Programı "The meta-analysis of the studies measuring the effect of the concept map technique on the success", Ulakbim, Kasım 2012
  2. Yeşilyurt M., Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı "Meta-analysis of the computer asisted in physics: A sample of Turkey", Ulakbim, Ocak 2012
  3. Yeşilyurt M., Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı "META ANALYSIS OF THE COMPUTER ASSISTED STUDIES IN SCIENCE AND MATHEMATICS: A SAMPLE OF TURKE", Ulakbim, Ocak 2010

Tasarladığı Dersler

Yeşilyurt M., Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları , Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Yeşilyurt M., Teknolojik Rehber Materyal Tasarımı, Yüksek Lisans, 2014 - 2015
Yeşilyurt M., Meta Analiz, Yüksek Lisans, 2012 - 2013

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  1. The meta-analysis of the studies measuring the effect of the concept map technique on the success
    Yeşilyurt M.
    ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, cilt.4, sa.1, ss.31-42, 2012 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
  2. Meta-analysis of the computer assisted studies in physics: A sample of Turkey
    Yeşilyurt M.
    ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, cilt.3, ss.173-182, 2011 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
  3. META ANALYSIS OF THE COMPUTER ASSISTED STUDIES IN SCIENCE AND MATHEMATICS: A SAMPLE OF TURKEY
    Yeşilyurt M.
    TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, cilt.9, sa.1, ss.123-131, 2010 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  1. DİJİTAL DENEYLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNDE KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ
    Eyecioğlu E., Yeşilyurt M.
    Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.9, sa.1, ss.29-35, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  2. WEB TABANLI OYUNUN ONLUĞA YUVARLAMAYA ETKİSİ
    İşmarcı Z., Yeşilyurt M.
    NEW ERA INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL RESEARCHES, cilt.6, sa.8, ss.113-121, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  3. Meta-Analysis of the Effect of Technologies on Primary School
    Yeşilyurt M.
    Journal of Primary Education/Temel Eğitim, cilt.3, sa.2, ss.26-41, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  4. İLKOKULDA MEYVE SEBZE ÖĞRENME
    Aygün A., Yeşilyurt M.
    NEW ERA INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL RESEARCHES, cilt.6, sa.7, ss.115-120, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  5. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirilmesi
    Yetgin N. B. , Yeşilyurt M.
    Temel Eğitim, cilt.2, sa.4, ss.26-33, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  6. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL DERSİNE OLAN İLGİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETMENİNİN İLETİŞİM BECERİSİNİN ETKİLERİ
    Ceyhun R., Yeşilyurt M.
    IEDSR Association, cilt.5, sa.6, ss.168-180, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  7. The Impact of Environmental Education Activities on Primary School Students' Environmental Awareness and Visual Expressions
    Yeşilyurt M., Özdemir Balakoğlu M., Erol M.
    QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION, cilt.9, sa.2, ss.188-216, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  8. A Meta-Analysis of the Effects of Laboratory Based Teaching on Students' Success
    Yeşilyurt M., Gurbetoğlu A., Demirtaş Yılmaz F.
    TEMEL EĞİTİMİ, cilt.1, sa.3, ss.53-63, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  9. The Meta Analysis of the Effect of Computer Aided Instruction on Student Attitudes in Science and Mathematics
    Yeşilyurt M., Doğan M., Acar İlhan S.
    TEMEL EĞİTİM, cilt.1, sa.2, ss.57-69, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  10. Effects of Parental Attitude on Academic Performance at Primary School: Sample of Istanbul
    Yeşilyurt M., Okuyucu A.
    Temel Eğitim, cilt.1, sa.1, ss.60-70, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  11. Student Opinions on Efficacy-Based Learning Approach in Science and Technology Teaching: A Phenomenological Study
    YEŞİLYURT M., EROL M.
    TEMEL EĞİTİM, cilt.1, sa.1, ss.40-47, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  12. Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Öğretim Çalışmalarının Meta Analizi Türkiye Örneği
    Tomakin E., Yeşilyurt M.
    YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.10, sa.1, ss.248-263, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  13. Meta analysis of the computer aided studies in mathematics: A sample of Turkey
    Yılmaz M. F. , Yeşilyurt M., Odabas A.
    ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, cilt.5, sa.1, ss.385-390, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  14. Kavram Çarkı Diyagramının Öğrenme Başarısına Etkisi
    Orak S., Ermiş F., Yeşilyurt M., Keser Ö. F.
    Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.9, sa.31, ss.118-139, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  15. Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersine İlişkin Görüşleri Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği
    Aydın S., Selçuk A., Yeşilyurt M.
    YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.75-90, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  16. Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile İlişkin Öğrenci Görüşleri
    Aydın S., Yeşilyurt M.
    Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi-Electronic Journal of Social Sciences, cilt.6, sa.22, ss.90-100, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  17. İLKÖĞRETİMDE TAŞIMALI EĞİTİM ARAŞTIRMASI VAN İL MERKEZİ ÖRNEĞİ
    Yeşilyurt M., Orak S., Tozlu N., Uçak A., Sezer D.
    Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi-Electronic Journal of Social Sciences, cilt.6, sa.19, ss.197-213, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  18. High School Students’ Views About Heat and Temperature Concepts
    Yeşilyurt M.
    International Journal of Environmental and Science Education, cilt.1, sa.1, ss.1-24, 2006 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  19. İlköğretim ve Lise Öğrencilerinin Elektrik Kavramı ile İlgili Düşünceleri
    Yeşilyurt M.
    Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.5, sa.17, ss.41-59, 2006 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  20. İlköğretim Öğrencilerinin Işık Kavramı ile İlgili Düşünceleri
    Yeşilyurt M., Bayraktar Ş., Kan S., Orak S.
    Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, sa.1, ss.1-24, 2005 (Hakemli Üniversite Dergisi)
  21. İlköğretim Fen Laboratuarı İçin Tutum Anketi Geliştirilmesi Ve Uygulanması
    Yeşilyurt M., Kurt T., Temur A.
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.17, ss.21-31, 2005 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  22. Laboratuarda Bütünleştiricilik: R-S Modeli
    Yeşilyurt M., Bayraktar Ş., Erdemir N.
    Türk Fen Eğitimi Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.30-32, 2004 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  23. Student Teachers Attitudes About Basic Physics Laboratory
    Yeşilyurt M.
    The Turkish Online Journal of Educational Technology, cilt.3, sa.4, ss.49-57, 2004 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

Kitap & Kitap Bölümleri

  1. İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları
    Ültay E., Yeşilyurt M.
    İlkokulda Temel Fen Bilimleri, AYVACI HAKAN ŞEVKİ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.109-170, 2020
  2. İlkokul Programında Yer Alan Fizik Konularına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları
    Ültay E., Yeşilyurt M.
    İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.109-170, 2019
  3. İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları
    ÜLTAY E., YEŞİLYURT M.
    İlkokulda Temel Fen Bilimleri, AYVACI HAKAN ŞEVKİ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.109-171, 2019
  4. İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları
    Ültay E., Yeşilyurt M.
    İlkokulda Temel Fen Bilimleri, AYVACI HAKAN ŞEVKİ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.109-170, 2018

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

  1. VELİLERİN ÖZEL OKUL TERCİHLERİ ÜZERİNE YAZILMIŞ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
    Yeşilyurt M., Bendçi S.
    UBSDER CONGRESSES, Rome, İtalya, 5 - 06 Haziran 2021, ss.29-40
  2. A Research to Examine the Studies Written on Parents’ Preference for Private School
    Yeşilyurt M., Bendçi S.
    UBSDER CONGRESSES, Rome, İtalya, 5 - 06 Haziran 2021, ss.18-28
  3. İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRENMESİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN ETKİSİ
    Kaplan G., Yeşilyurt M.
    UBSDER CONGRESSES, Rome, İtalya, 5 - 06 Haziran 2021, ss.92-104
  4. HAYAT BİLGİSİ VE DEĞERLER
    Bölük C., Yeşilyurt M.
    6th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Sinop, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2021, ss.247-258
  5. İLKOKULDA ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM TUTUMLARI
    Yeniadım S., Yeşilyurt M.
    WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.242-247
  6. İLKOKUL HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI
    Akçay H., Yeşilyurt M.
    WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.930-937
  7. İNTERAKTİF EĞİTİMİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ
    Erylmaz P., Yeşilyurt M.
    WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.258-264
  8. SALGIN SÜRECİNDE İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR
    Efe Ö. B. , Şanlı C., Yeşilyurt M.
    WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, ss.248-255
  9. İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinde Günlük Tutma Faaliyetinin Yazma Becerisine Etkisinin İncelenmesi
    Ataman Y., Yeşilyurt M.
    International Gobeklitepe Social and Human Sciences Congress-II, Şanlıurfa, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2021, ss.127-170
  10. İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinde Dikte Çalışmalarının Yazma Becerisine Etkisinin İncelenmesi
    Ataman D., Yeşilyurt M.
    International Gobeklitepe Social and Human Sciences Congress-II, Şanlıurfa, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2021, ss.184-226
  11. İlkokullarda Geleneksel Oyunlarla Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri (İstanbul İli Örneği)
    Çakmak S., Yeşilyurt M.
    International Gobeklitepe Social and Human Sciences Congress-II, Şanlıurfa, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2021, ss.240-255
  12. ADAY ÖĞRETMENLERİN ADAYLIK SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN İNCELENMESİ
    Çapar A., Yeşilyurt M.
    IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.119-126
  13. İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN NOKTALAMA İŞARETLERİN YAPISALCI VE GELENEKSEL YÖNTEMLERLE ÖĞRETİLMESİ KONUSU İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
    Yaşar S., Yeşilyurt M.
    IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.98-105
  14. SINIF ÖĞRETMENİ VE ÇOCUK EDEBİYATI
    Sefer E., Yeşilyurt M.
    IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.111-118
  15. İLKOKULDA MİLLİ BİLİNÇ VE KİMLİK
    Serinpınar B., Yeşilyurt M.
    IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.106-110
  16. İLKÖĞRETİM TÜRKÇE EĞİTİMİNDE ZIT(KARŞIT) ANLAMLI KELİMELERİN ÖNEMİ
    Yeşilyurt M., Ünal G.
    5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.195-199
  17. DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRETIMIN ONLUĞA YUVARLAMA KONUSUNDA ÖNEMI
    Yeşilyurt M., İşmarcı Z.
    5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.200-208
  18. GELENEKSEL VE İNTERAKTİF EĞİTİMİN MATEMATİK DERSİNDE SAATLER KONUSUNDA ETKİSİ
    Yeşilyurt M., Çağlar Perçi Ş.
    5th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2021, ss.209-217
  19. Problem Çözme Becerisi ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki Alanında Yapılmış Çalışmaların İçerik Analizi
    Kurt G., Yeşilyurt M.
    International Symposium of Education and Values-4, Karabük, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2020, ss.884-899
  20. Teknolojik Materyal İle Gerçekleştirilen Kesir Öğretiminin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Başarısı Üzerine Etkisi
    Turhan S., Yeşilyurt M.
    2nd International Young Researchers Student Congress, Burdur, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2020, ss.402-409
  21. Türkiye'de Eğitim, Covid ve Küreselleşme Üzerine Bir İnceleme
    Çağıltı Ç. G. , Yeşilyurt M.
    Anadolu 5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 26 - 27 Aralık 2020, ss.375-389
  22. Teknoloji Destekli Öğrenme Yönteminin Maddenin Özellikleri Konusunda Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
    Akar Z., Yeşilyurt M.
    2nd International Young Researchers Student Congress, Burdur, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2020, ss.366-373
  23. İlkokul Türkçe Dersinde Oyun Yoluyla Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi
    Savran E., Yeşilyurt M.
    FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.301-310
  24. Problem Çözme Becerisi Alanında Yapılmış Çalışmaların İçerik Analizi
    Öztürk Ö., Yeşilyurt M.
    FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.331-356
  25. İlköğretim Ders Kitaplarının Yetersiz Kalması Ve Ek Kaynak İhtiyacı Alanında Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi
    Aydın S., Yeşilyurt M.
    FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.425-449
  26. Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmede Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlara Yönelik Yapılmış Çalışmaların İçerik Analizi Ve Çözüm Önerileri
    Yılmaz Yıldırım P., Kurt G., Yeşilyurt M.
    FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.357-381
  27. İlkokul 1. Ve 2. Sınıfta Karşılaştırmalı Olarak Fonolojik Farkındalık Becerisinin Okuma Performansına Etkisi
    Başaran C., Yeşilyurt M.
    FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2020, ss.311-318
  28. İlkokul Öğrencilerinin Yabancı Dil Dersine Olan İlgilerine Yabancı Dil Öğretmeninin İletişim Becerisinin Etkileri
    Ceyhun R., Yeşilyurt M.
    Tokyo Summit-2 2nd International Conference on Innovative Studies of Contemporary Sciences, Tokyo, Japonya, 17 - 19 Ağustos 2020, ss.231-242
  29. Problem Çözme Basamakları Öz Yeterlik Envanteri Geliştirme Çalışması
    Demir M., Yeşilyurt M.
    EL RUHA 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tarabulus, Libya, 3 - 05 Ağustos 2020, ss.673-680
  30. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Erime ve Çözünme ile İlgili Kavram Yanılgıları
    Erenel Ayer C., Doğan M., Yeşilyurt M.
    Al Farabi Journal 8th International Conference on Social Sciences, Almati, Kazakistan, 21 - 22 Temmuz 2020, ss.102-107
  31. 21. yy Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanmasının Öğrenmeye Olan Etkisinin İncelenmesi
    Küçük E., Palabıyık İ., Ersoy B., Yeşilyurt M.
    3. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2020, ss.2-13
  32. Bilgisayar Destekli Eğitimin İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma Yazma Başarısına Etkisi
    Kaymaz E., Yeşilyurt M.
    USE 5. Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2020, ss.37-57
  33. İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Stres Kaynaklarına Yönelik Araştırma
    Ayadın L. N. , Burgaz N., Yeşilyurt M.
    3. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2020, ss.24-29
  34. 21.yy Eğitim Sisteminde Yenilikçi ev Ödevlerinin Öğrenci Başarısındaki Rolü
    Küçük E., Palabıyık İ., Ersoy B., Yeşilyurt M.
    3. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2020, ss.14-19
  35. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OYUN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ
    Kaplan Z., Yeşilyurt M.
    6. ULUSLARARASI YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.1044-1052
  36. İlkokulda Fizik Konularının günlük Hayattaki Kullanım Alanları Açısından İlkokulda Temel Fen Bilimleri Kitabının İncelenmesi
    Yeşilyurt M., Erol M.
    Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019
  37. İlkokulda Görme ve İşitme Sağlığının Önemi Açısından Türkçe Öğretimi Kitabının incelenmesi
    Erol M., Yeşilyurt M.
    Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019
  38. Sınıf Öğretmenlerinin İlkokullarda Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Görüşleri
    Gönül S., Yeşilyurt M.
    V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 15 Aralık 2018, ss.114-119
  39. “Belirli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar.” Matematik kazanımı ve “Başkalarının haklarına saygı gösterme” değerini Yaratıcı Drama ile öğrenen öğrencilerin görüşleri
    Yılmaz E., Şanlı C., Yeşilyurt M.
    V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2018, ss.970-978
  40. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ KONUSUNDA DÜŞÜNCE, TUTUM ve BECERİLERİ
    Kaplan Adiyeke Ş., Yeşilyurt M.
    AHTAMARA I. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARKONGRESİ, Van, Türkiye, 25 - 26 Ağustos 2018, sa.42, ss.141-147
  41. İstenmeyen Davranışların Başarıya Etkisi
    Çelik İ., Ay E., Yeşilyurt M., Ayhan M.
    IV. YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017
  42. Is CLIL the Key to the Global Village?
    Hacıosmanoglu F. N. , Yeşilyurt M.
    3rd International Conference on Social Science and Education Research, Rome, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, ss.358-361
  43. ÖĞRENCİLER ARASI BAŞARI FARKLILIKLARI VE İNCELENMESİ
    Okuyucu A., Yeşilyurt M.
    III. LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2016, cilt.1, sa.1, ss.12
  44. Bilgisayar Destekli Rehber Materyallerin Kullanılması Hal Değişimi Grafik Çizicisi
    Yeşilyurt M., Sevim S., Bayraktar Ş., Kesicioğlu A., Gökalp H.
    Bilgi Teknolojileri Kongresi II, Denizli, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2003, cilt.1, ss.1-4
  45. Kavram Yanılgılarına Yönelik Bilgisayar Destekli Rehber Materyallerin Kullanılması
    Coştu B., Çepni S., Yeşilyurt M.
    V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.2, ss.1401-1406
  46. KİMYA EĞİTİM-ÖĞRETİMİNDE BÜTÜNLEŞTİRİCİ ÖĞRENME KURAMINA UYGUN ÖRNEK REHBER MATERYALLERİN GELİŞTİRİLMESİ
    Keser Ö. F. , Yeşilyurt M., Coştu B.
    XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Konya, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2002, ss.12
  47. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencileri İçin Fizik Öğretimi
    Çepni S., Bayraktar Ş., Yeşilyurt M.
    V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.104
  48. Biyoloji Öğretiminde Bütünleştirici Bir Yaklaşım Mutasyon Örneği
    Yıldız M., Yeşilyurt M., Keser Ö. F.
    V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.38
  49. Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları Dersinin Web Tasarımlı Materyal ile Desteklenmesi
    Çepni S., Taş E., Yeşilyurt M.
    V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.324
  50. Ortaöğretim Fen Öğretmen Adaylarının Fen Edebiyat Fakültelerinden Eğitim Fakültelerine Geçişleri Sürecinde Karşılaştıkları Proplemler
    Çepni S., Ayvacı H. Ş. , Yeşilyurt M.
    V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTU, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.280
  51. İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerince Hal Değişimi Kavramının Anlaşılma Seviyelerinin Tespiti
    Çepni S., Bayraktar Ş., Yeşilyurt M., Coştu B.
    Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Nisan 2001, ss.120-125
  52. Egzotik Muonium Atomu
    Uluer İ., Yıldız F., Yeşilyurt M.
    2. Uluslararası Kızılırmak Fen Bilimleri Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 1998

Diğer Yayınlar

  1. Yükseköğretim temel fizik laboratuar uygulamalarında bütünleştirici yaklaşım
    Yeşilyurt M.
    Diğer, ss.1-310, 2003
  2. Egzotik atomların özellikleri ve bozunumları
    Yeşilyurt M.
    Diğer, ss.1-50, 1996

Akademik İdari Deneyim

2016 - Devam Ediyor Bölüm Başkan Yardımcısı Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2014 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2010 - 2011 Bölüm Başkan Yardımcısı Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
2005 - 2008 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü

Verdiği Dersler

İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Yüksek Lisans, 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Öğretmenlik Uygulaması 2, Lisans, 2016 - 2017, 2017 - 2018, 2018 - 2019
İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Yüksek Lisans, 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Uzmanlık Alan Dersi (Yüksek Lisans), Yüksek Lisans, 2016 - 2017, 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Fen Ve Teknoloji Öğretimi 2, Lisans, 2017 - 2018, 2018 - 2019
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik , Yüksek Lisans, 2018 - 2019
Okul Deneyimi I, Lisans, 2016 - 2017, 2017 - 2018, 2018 - 2019
Yüksek Lisans Tezi, Yüksek Lisans, 2016 - 2017, 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Fen Ve Teknoloji Öğretimi 1, Lisans, 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans, 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik, Yüksek Lisans, 2017 - 2018, 2018 - 2019
Yaratıcı Drama, Yüksek Lisans, 2019 - 2020
Doğal Hayatı Koruma, Lisans, 2017 - 2018, 2018 - 2019
Yaratıcı Drama, Yüksek Lisans, 2019 - 2020
Donem Projesi, Yüksek Lisans, 2016 - 2017, 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Hayat Boyu Eğitim, Lisans, 2019 - 2020
Meta Analiz, Yüksek Lisans, 2018 - 2019
Seminer, Yüksek Lisans, 2018 - 2019, 2019 - 2020
Meta Analiz, Yüksek Lisans, 2018 - 2019
Genel Fizik, Lisans, 2017 - 2018
Çevre Eğitimi, Lisans, 2018 - 2019
Eğitimde Program Geliştirme, Lisans, 2017 - 2018
Bilimsel Araştırma Teknikleri, Lisans, 2017 - 2018
Teknolojik Rehber Materyal Tasarım, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Matematiksel Problem Çözme Ve Kurma Stratejileri, Lisans, 2016 - 2017
Matematik Eğitimindeki Araştırmalar, Yüksek Lisans, 2017 - 2018
Fen Ve Tek. Lab. Uyg.1, Lisans, 2017 - 2018
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Lisans, 2016 - 2017
Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Test Geliştirme ve Yeni Yaklaşımlar , Yüksek Lisans, 2017 - 2018
Teknolojik Rehber Materyal Tasarım, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Test Geliştirme ve Yeni Yaklaşımlar , Yüksek Lisans, 2017 - 2018

Yönetilen Tezler

YEŞİLYURT M., Yeni Programdaki “Madde ve Isı” Ünitesine Yönelik Laboratuar Etkinliklerinin Çoklu Zeka Kuramına Göre Yürütülmesi, Yüksek Lisans, D.Sezer(Öğrenci), 2008
YEŞİLYURT M., İlköğretim 7. Sınıf Fen Bilgisi Konularının Kavram Haritaları ile Öğretilmesi, Yüksek Lisans, Ö.Barut(Öğrenci), 2006

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

TEMEL EĞİTİM, Baş Editör, 2019 - Devam Ediyor
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yayın Kurul Üyesi, 2004 - Devam Ediyor

Bilimsel Hakemlikler

International e-Journal of Educational Studies, Hakemli Bilimsel Dergi, Kasım 2018
(MRJER) Effect of Computer Assisted Teaching Strategy on Student’s Motivation to Learn Agriculture in Secondary Schools in Kenya, SCI Kapsamındaki Dergi, Ağustos 2015
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (Matematiksel Modelleme Kullanılan Fizik Derslerinde Öğretmen Adaylarının İlgilerinin İlişkilendirmeye Etkisi), Hakemli Bilimsel Dergi, Temmuz 2015
AKU, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (Bağlam Temelli Fen Soru Yazımı: Kriterler ve Efsaneler), Hakemli Bilimsel Dergi, Mayıs 2015
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Mayıs 2014
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (Problem Çözümlerinde Bir Analiz Metodu Olarak Prakseolojik Organizasyonun Kullanımı: Bir Dinamik Problemi Örneği), Hakemli Bilimsel Dergi, Şubat 2014
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Ekim 2012
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Eylül 2012
COMPUTER & EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Nisan 2012
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakemli Bilimsel Dergi, Ocak 2012
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Aralık 2011
YTÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Ocak 2011
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Kasım 2010
YYÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Aralık 2005
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, SCI Kapsamındaki Dergi, Kasım 2005

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

Doktora Sonrası Araştırma, Doktora Sonrası Araştırma, The University of Iowa, Amerika Birleşik Devletleri, 2013 - 2014

Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

DEKUS-2 2019, Çalışma Grubu, İstanbul, Türkiye, 2019
UHAK 2019, Çalışma Grubu, İstanbul, Türkiye, 2019
UHAK17, Katılımcı, İstanbul, Türkiye, 2017

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS):105
h-indeksi (WOS):3

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Teknolojisi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği, Eğitimde Yaratıcı Drama