Kaya Y., Beddur B., Dağdelen İ., Düzgün Ş. N.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Özet a)
Özgün
değer: Kişinin kendisini dışlanmış hissetmesinden ve duygusal açıdan
insanlarla ilişki kuramamış olmasından dolayı ortaya çıkan duruma yalnızlık
denir. Yalnızlığı etkileyen faktörlerden bazıları kişisel sosyal sorunlar ve
uyumdur. Üniversiteye yeni başlayan gençlerde uyum sorunları ve kişisel
sosyal sorunların artmasıyla yaşanacak olan yalnızlık duygusu birtakım
psikolojik sorunları beraberinde getirebilir.
Özgüven eksikliği, intihar girişimi, sosyal beceri yetersizliği,
depresyon bu sorunlar arasındadır. Farkındalığın artması, gerekli önlemlerin
alınması ve yeni çalışmalara ışık tutması amacıyla bu çalışmada üniversite
öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri kişisel sosyal sorunlara, bulundukları
ortama uyum sağlama düzeylerine ve bazı değişkenlere göre incelenecektir. b)
Yöntem: Araştırmanın modeli ilişkisel
tarama modelidir ve araştırma nicel bir çalışmadır. Çalışma grubunu Türkiye’de lisans öğrenimine devam eden ve ölçüt örneklem
belirleme yöntemi ile ulaşılan 1. ve 2. sınıf
öğrencileri ile hazırlık sınıfındaki öğrenciler oluşturacaktır. Araştırmanın
veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, UCLA Yalnızlık Ölçeği,
Kişisel Sosyal Sorunlar Ölçeği ve Üniversiteye Uyum Ölçeği kullanılacaktır.
Toplanan verilerin analizi regresyon, T testi ve anova ile yapılacaktır.
Bunun için SPSS paket programı kullanılacaktır. c)
Yönetim: Literatür taramasının yapılması, veri toplamak için çevrimiçi olarak
Google formlardan ve fiziksel olarak da kâğıtlardan yararlanılması, verilerin
toplanması, veri analizlerinin yapılması, tartışma ve sonuçların
raporlaştırılması d)
Yaygın
etki: Bu çalışma bir bildiri ve bir makale üreterek bilime katkı
sunacaktır. Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin farklı
değişkenlerle ilişkisi ortaya konularak öğretim üyelerine ve yapılacak
çalışmalara rehber olması hedeflenmektedir. |