Avcı A. G. (Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2014 - 2015
Tasarım ve üretimi gerçekleşecek proje ülkemizde ilk defa yapılacak olan, performans ve kabiliyet olarak dünyada eşdeğeri bulunmayan yüksek
hassasiyetli dengeleyici ve yakıt tasarruf sistemidir. Üretilecek ürün tekne kıç yapısına entegre edilen, elektik tahriki ile çalışarak hidrodinamik
kuvvetleri kullanan ve böylece tekne trim ve meyil düzenlemesi ile tekne dengesini iyileştiren, enerji verimliliğini arttıran, tekne devrilme riskini
azaltan, tekne konforunu arttıran, kaptan görüş alanını her türlü yükleme kondisyonunda en iyi duruma getiren ve eklenen yardımcı algoritmalar ile
dönme yarıçapını azaltan yazılım destekli fiziksel kontrol sistemidir.
Teknik olarak ürün 3 ana bileşenden oluşmaktadır; Bunlardan mekanik sistem; mekanik aksam ve yuvası,elektrik motor koruyucu yuva,yüksek
yoğunluklu kompozit malzeme kullanılarak deniz suyu gibi korozif etkilerden etkilenmeyen ve bu sayede kullanım süreleri uzatılacak, bakım esnasında
karşılaşılan hasarlar minimum değerlere ulaştırılacak ve sisteminin uzun yıllar sorunsuz çalışması sağlanacaktır. Elektronik sistemde kullanılan ürünler
için rekabet edebilirliği düşürmeyecek seviyede en üst teknoloji ürünler kullanılacaktır. DC akım elektrik motoru fırçasız kullanılacaktır bu gibi ürünlerle
sistem bakım gerektirmeksizin uzun süre işletilebilecektir.
Ürün diğer sistemlerden farklı olarak dokunmatik ekran kullanılarak daha teknolojik bir görünüm kazanacaktır. Gerçekleştirilmesi planlanan fikrin çıktısı
6 knot (11.1 km/h) üzerinde hıza ulaşan, 10m ila 160m arasında değişen boylardaki deniz araçlarından form dizayn prensibi yarı deplasman ve kayıcı
olan teknelerde kullanılacaktır. Ürün savaş gemilerinde, ticari gemilerde, sürat teknelerinde, gezi teknelerinde ve motor yatlarda kullanılabilecektir.
İlgili resimler ekte görseller arasında verilmiştir.