Görgülü Arı A. (Yürütücü), Hayır Kanat M.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
a)Bu projede, ortaokul öğrencilerine deprem olgusu üzerine bilimsel ve doğru bilginin kazandırılması, deprem bilincinin ve deprem farkındalığının oluşturulması amaçlanmaktadır. Proje kapsamında verilen deprem eğitiminin; öğrencilerin deprem bilgi düzeyleri, deprem okuryazarlığı ve problem çözme becerileri algılarında nasıl bir değişim olduğunun ortaya konulması hedeflenmektedir. b)Ülkemizin aktif fay hatları üzerinde yer almasına bağlı olarak her an deprem felaketiyle karşı karşıya gelme durumu, bireylerinin depreme yönelik bilinç ve farkındalık sahibi olmalarının gerekliliği öne çıkarmaktadır. Farkındalık sahibi bireylerin yetiştirilmesi, depremlere karşı daha dirençli ve güvenli toplumlar oluşturmak adına kritik bir rol oynamaktadır. Proje kapsamı, bireylerde farkındalık oluşturulması üzerine kurgulanmıştır. Projede amaçlanan hedeflere ulaşabilmek için alanlarında uzman kişiler tarafından oluşturulan proje içeriği; teknoloji tabanlı, okul dışı öğrenme ortamı destekli, uzman seminerleri ile zenginleştirilmiş, simülasyonlarla bağlamsal öğrenmeye uygun hale getirilmiş ve öğrencilerin tüm içeriklerde aktif tutulduğu etkinlikler baz alınarak şekillendirilmiştir. Ayrıca proje kapsamında hazırlanan etkinlikler ile öğrencilerde ilgi ve merak uyandırılmasına özen gösterilmiştir. Proje karma araştırma yöntemlerinden iç içe karma yöntem deseni temel alınarak yürütülmüştür. Projenin hedef kitlesini ise İstanbul ili, Esenler İlçesindeki devlet okullarında öğrenim gören toplam 30 adet, 6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. c)Proje süresi boyunca, proje ekibi tarafından hazırlanan ve detaylandırılan etkinliklerin, öğrencilere uygulanması ve öğrencilerde proje süresince meydana gelebilecek değişimlerin incelenmesi planlanmaktadır. Bu doğrultuda, projede, 6.sınıf öğrencilerine proje başlangıcında ön-test ve proje sonunda son-test olarak; ?Deprem Başarı Testi?, ?Deprem Okuryazarlığı Ölçeği? ve ? Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği? uygulanacaktır. Başarı testinden ve ölçeklerden elde edilen veriler SPSS İstatistik programına aktarılarak ve analiz edilecektir. Bununla beraber ?Metafor Formu?, ?Kelime İlişkilendirme Testi, ?Yansıtıcı Günlükler? ve ?Görüşme Formu? da projede kullanılan ölçme araçlarındandır. Bu ölçme araçlarından elde edilen veriler ise içerik analizine başvurularak çözümlenecektir.