Matematikte Problem Çözme Stratejilerini Gerçekleştirme ve Problem Çözme Öğretim Uygulamalarının Geliştirilmesi Araştırma ve Geliştirme Projesi


Creative Commons License

Ulusan E.(Yürütücü), Kirişçi M.(Yürütücü), Kanbay F., Çağırgan D., Demir İ.

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2022 - 2022

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Şubat 2022
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2022

Proje Özeti

“MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME VE PROBLEM ÇÖZME ÖĞRETİM UYGULAMALARININ GELİŞTİRİLMESİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME PROJESİ”  Araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin matematikte problem modelleme durumlarını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesidir.  Çalışma kapsamında veri toplamak amacıyla Pesen ve Bindak (2021) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Stratejilerini Gerçekleştirme Ölçeği” ve kişisel değişkenler ile ilgili sorular kullanılmıştır.  Ayrıca Gürsoy ve Çeliköz (2021) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin alt boyutları “Akıl yürütme, Problemi uygulama, Görsel/Grafik yorumlama” şeklindedir. Veriler ölçek toplam puan ve alt boyutlara göre değerlendirilmiştir. Proje Yürütücüsü:  Ersan ULUSAN, Tekirdağ Milli Eğitim Müdürü  Prof. Dr. Murat KİRİŞÇİ, İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Biyoistatistik ABD Proje Araştırmacıları:  Prof. Dr. Dilek ÇAĞIRGAN, İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD  Doç. Dr.Filiz KANBAY, Yıldız Teknik Üniversitesi, Matematik Bölümü  Doç. Dr. İbrahim DEMİR, TUIK  Dr. Öğretim Üyesi Hatice Nur ERBAY