Yüksel H. G. (Yürütücü), Solhi M., Özcan E., Giritlioğlu N. B.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2024
Tüm dünyada Kovid-19 pandemisiyle birlikte kullanılmaya başlanan acil uzaktan eğitim (emergency remote education) öğrencilerin yüz yüze eğitimden farklı alanlarda zorluklar çektiğini göstermiştir. 6 Şubat Kahramanmaraş depreminin ardından YÖK’ün 22.02.2023 tarihli kararıyla üniversiteler tekrar uzaktan eğitime dönmüştür. Kovid-19 sürecinde yürütülen çalışmalar öğrencilerin acil uzaktan eğitim durumunda çevrimiçi sınıflarda akranlarıyla ve öğretim elemanlarıyla fazla iletişime geçmedikleri dolayısıyla sınıfa aidiyet hissi taşımadıklarını göstermiştir (Ali, 2020; Bond, 2021; Yüksel, 2022; Xue ve Crompton, 2022). Bu çalışmanın amacı içinde bulunduğumuz acil uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin çevrimiçi derslerde aidiyet hislerinin (sense of L2 belongingness) nasıl etkilendiği ve bu etkide akran desteğinin (peer support) rolü ve bu değişkenlerin dil yetkinlik algılarına etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda yanıt aranan araştırma soruları şunlardır: 1) Eğitimlerini İngilizce sürdüren üniversite öğrencilerinin acil uzaktan eğitim sürecinde ikinci dile olan aidiyet hissi, öz-yeterlilik dil düzeyleri ve duygu düzenleme stratejileri arasında nasıl bir ilişki vardır? 2) Acil uzaktan eğitimde ikinci dil aidiyet hisleri öz-yeterlilik algı düzeylerini duygu düzenleme stratejilerine yordamakta mıdır?