ARABACIOĞLU F. P. (Yürütücü), AYDIN E. D., TAŞTAN H., Baytöre M. M., ER İ. E.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2023
Deprem kuşağında bulunan ülkelerdeki mimarlık okullarında, depreme dirençlilik ve sismik tasarımın önemi, pedagojik yönleriyle tartışılmaktadır. Bu mimarlık okullarında yürütülen bilimsel çalışmalarda, pedagojik açıdan sismik tasarım ve depreme dirençliliği konularının öğrenciye aktarılmasında (i) nitel-nicel açıdan metodolojik yöntemler, (ii) tasarım stüdyolarına entegrasyon konuları üzerine teorik ve pratik düzeyde çalışmalar yürütülmektedir. Bu çalışmalar, depreme dirençlilik ve sismik tasarım konularının mimarlık okullarında bütüncül ve sistematik biçimde öğrencilere öğretilmesi ve okul müfredatlarında yer alması gerektiğine işaret etmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı önce literatürdeki ilgili çalışmaları sistematik biçimde irdelemek; sonrasında Pasifik Okyanusu'nun çevresi, Hint Alt kıtası, Orta ve Güney Amerika ve Akdeniz deprem kuşağı ülkelerindeki mimarlık okullarından bazılarında, depreme dirençlilik ve sismik tasarım üzerine eğitiminin mevcut yapısını anlamaktır. Bu deprem kuşağı bölgelerindeki okullar arasından seçim, QS Dünya Üniversite Sıralaması, Şangay Sıralaması ve THE Dünya Üniversite Sıralamaları gibi uluslararası düzeydeki kapsamlı üniversite sıralama araçları kullanılarak yapılır. Sonrasında bu okullardaki ders programları nitel ve nicel düzeyde incelenir. Yapılan bu incelemeler, depreme dirençlilik ve sismik tasarımı derslerinin farklı yaklaşımlarını ve eğilimlerini belirleyerek bu konularda mimarlık okullarının nasıl bir yol izlemesi gerektiği konusunda gelecek perspektifi sunar.