Kaya Y., Özaltın D., Erdinç B.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Özet a)
Özgün Değer: Bu araştırma üniversite
öğrencilerinin gelecek kaygısı ve bu kaygının girişimcilik ve duygusal zekâ
ile ilişkisini inceleyen bir araştırmadır. Gelecek kaygısı, bireylerin somut
tehditler olmaksızın huzursuz ve tedirgin hissetmeleri olarak
tanımlanmaktadır. Gençlerde gelecek kaygısı, büyük ölçüde gelecekteki iş
hayatlarına ilişkin endişelere yol açmaktadır, bu endişeler gelecekteki
kariyerlerini, sektörlerindeki memnuniyetlerini ve olası zorlukları
içermektedir. Gelecek kaygısı, girişimcilik ve duygusal zekâ gibi farklı
değişkenlerle ilişkilendirilebilir. Bu çalışma, bu ilişkiyi araştırmayı
amaçlamaktadır. Girişimcilik, sorunlara mücadeleci bir tavır sergileme
yeteneği ve emek harcama olarak tanımlanmaktadır. Gelecek kaygısı,
girişimcilik özellikleri ile ilişkilendirilebileceği düşünülmektedir.
Duygusal zekâ; duyguları anlama, yönetme ve işlevsel bir şekilde kullanma
becerisini içerir. Bu açıdan duygusal zekâ da gelecek kaygısı ile
ilişkilendirilebileceği düşünülmektedir. Bunlar, üniversite öğrencilerinin
gelecek kaygısını girişimcilik ve duygusal zekânın ne ölçüde yordayabileceğini
inceleyen bir araştırmanın temel mantığını sunmaktadır. Bu doğrultuda,
girişimcilik ve duygusal zekâ ile gelecek kaygısı arasındaki ilişkileri
araştırmak amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu çalışmanın özgün değerinden birisi,
girişimcilik ve duygusal zekânın bir arada ele alınarak gelecek kaygısı ile
olan ilişkinin incelendiği herhangi bir çalışmaya literatürde rastlanmamış
olmasıdır.
b)
Yöntem: Bu araştırmanın
amacı üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı ile girişimcilik ve duygusal zekâ
arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak adına örneklem olarak
üniversite öğrencileri seçilmiştir. Araştırma Türkiye’de lisans öğrenimine
devam eden ve ölçüt
örneklem belirleme yöntemi ile belirlenen öğrencilerle gerçekleştirilecektir. Araştırmada genel tarama modeli
kullanılacaktır. Veriler “Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeği”, “Üniversite
Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği” ve “Duygusal Zekâ Özelliği Ölçeği” ile
toplanacaktır.
c)
Yönetim: Çalışma süreci; ölçeklerin
hazırlanması, verilerin toplanması, verilerin analizi, sonuçların
raporlaştırılması şeklindedir.
d)
Yaygın Etki: Bu proje, uluslararası bir kongrede bildiri olarak
sunulacak, bilimsel bir dergide makale olarak yayınlanacak ve çeşitli
akademik disiplinlerin faydalanabileceği bir çalışmayı temsil edecektir. Araştırmanın
temel amacı, üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarını belirleyen
girişimcilik ve duygusal zekâ arasındaki ilişkiyi incelemektir. Projeden elde
edilen bulgular, literatüre önemli katkılarda bulunacaktır. Bu nedenle,
projenin sonuçları geniş bir akademik okuyucu kitlesine hitap ederek, gelecek
araştırmalar için temel teşkil edecektir. Aynı zamanda öğrencilerin ve
eğitimcilerin farkındalık seviyelerini artırması beklenmektedir. Ayrıca, bu
araştırmanın gelecekteki çalışmalara ilham kaynağı olabileceği umulmaktadır.
Araştırmanın akademisyenlere ve öğrencilere rehberlik sağlama potansiyeline
sahip olduğu düşünülmektedir.
|