Biricik G. (Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2019 - 2020
Dijital kanallar üzerindeki satışlarda ürünün geliştirilmesi kadar önemli bir konu, ürüne ilginin oluşturulması ve satın alma sürecinin başlamasını
sağlayacak dijital medya kanallarındaki reklam ve kampanya kurgularının yönetimidir. Reklam medyaları fiziksel kanallar ve dijital kanallar olarak
ikiye ayrılmaktadır. Fiziksel kanallar geleneksel reklam medyası olup, daha çok kitlesel reklam içerikleri için kullanılmaktadır ve reklam içeriği daha
statik bir yapıdadır. Dijital kanallar üzerindeki etki alanı daha anlık ve kişisel olduğu için doğru reklamın doğru zamanda doğru kişiye sunulması
büyük önem taşımaktadır.
Doğru yönetilmeyen reklam ve kampanya süreci, reklam bütçesi, ürün satışı ve kaynak kullanımı anlamında büyük zarara yol açmaktadır. Satışı
yapılan ürün sayısının, hitap edilen ülke ve dil sayısının artması, doğru reklam yönetimini daha da karmaşık hale getirmekte yönetimini
zorlaştırmakta ve maliyetini artırmaktadır.
Dijital kanallar fiziksel kanalların aksine reklam ve kampanyaların ölçümlenebilmesi ve analiz edilebilmesi için daha fazla veri sunmaktadır. Fakat
bu verilerin entegre edilerek, bir araya getirilen veri üzerinden otomatik karar alarak kampanya ve reklam sürecini yürütecek yazılımlara ihtiyaç
bulunmaktadır. Başvurusu yapılan proje kapsamında reklam ve kampanya yönetimi süreçlerinin yapay zekâ yöntemlerine dayalı yazılımlar
tarafından otomatik olarak yürütülmesini sağlayacak bir çözüm platformu geliştirilmesi hedeflenmektedir.