Biricik G. (Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2020 - 2021
Satış ekranları, tüketicilerin mobil uygulamalar içerisinde yönlendirildikleri ve satış kurgularının yürütüldüğü sayfalardır. Satış ekranlarının amacı
buraya yönlendirilen tüketicinin satın almaya yönelik, ürün satın alma, üyelik, içerik satın alma gibi bir eylem gerçekleştirmesidir.
Satış ekranları, dijital mecrada, dijital ürün ve hizmet sağlayan firmalar için gelirin oluştuğu en önemli aşamadır. Bu nedenle bu ekranlara
yönlendirilen tüketiciden en yüksek seviyede geri dönüş alınması hedeflenmektedir. Bunun için satış ekranlarında doğru tasarımın, doğru içeriğin
sunulması ve tüketici geri dönüşlerinin doğru bir şekilde ölçümlenmesi çok kritiktir.
Özellikle çok sayıda ürüne sahip ve çok sayıda ülke ve farklı tüketici profillerine hizmet sunan firmalarda satış ekranlarının tasarımı ve yönetilmesi
çok komplike, efor gerektiren ve zaman alan bir süreçtir. Ayrıca optimum içeriğin oluşturulması her zaman mümkün olmamaktadır.
Proje çıktısı yazılım ürünü, satış ekranlarının tasarım ve yürütülmesi süreçlerinin makine öğrenmesi yöntemlerinden yararlanılarak daha az efor ile,
daha kısa zamanda daha yüksek geri dönüş değeri ile gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.