TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024
Bu araştırmada, yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin
yaşam doyumları ile psikolojik sağlamlıkları, kişilik özellikler ve öz anlayış
arasındaki ilişki incelenecektir. Bireyin
psikolojik sağlamlığı, kişilik özellikleri ve öz anlayışı onun yaşam doyumu
açısından önemli birer faktördür. Türkiye’de yükseköğrenim gören yabancı
uyruklu öğrencilere bu yönde kapsamlı bir araştırılmaya rastlanılmamıştır ve bu
proje bu açığı kapatma için yapılmıştır. Bu proje ile birlikte yukarıda
bahsedilen faktörlerin yaşam doyumu üzerinde etkisi araştırılacak ve çıkacak
sonuca göre bu yönde ne gibi çalışmalar yapılabilir, bunun üzerinde durulacak.
Yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin meslek kazanımı, eğitim
devamı, sosyal hayat katılımını adına önerilerde bulunulacak. Araştırmada,
“Yaşam Doyumu Ölçeği”, “Öz-Anlayış Ölçeği”, “Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği”,
“Beş Faktör Kişilik Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılacaktır. Verilerin
analizinde bağımsız gruplar için t testi, Pearson korelasyon testi ve çoklu regresyon
analizi kullanılacaktır. Analizler SPSS programının 22. sürümü ile
gerçekleştirilecektir. Araştırmanın bulguları, alanyazındaki araştırmalar
ışığında tartışılacak ve öneriler sunulacaktır. Yaşam doyumu ile psikolojik
sağlamlık ve öz-anlayış kavramları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunması
durumunda yükseköğrenim gören yabancı
uyruklu öğrencilerin yaşam doyumlarını arttırmak amaçlı broşürler hazırlanacak
ve öğrencilere dağıtılması için ülkenin çeşitli üniversitelerinin Yabancı
Öğrenci Birimlerine materyal olarak gönderilecektir. Bu broşürlerde canva
uygulaması ile hazırlanacaktır ve iki bin adet basılacaktır. Ulaşabildiğimiz
üniversitelere ve gerekli kurumlara belirlenecek adet kadar gönderilecektir. Bu
broşürler ile birlikte yabancı uyruklu öğrencilerin çıkacak sonuca göre nasıl
arttırılacağı üzerine psikolojik sağlamlıkları, kişilik özellikleri ve
öz-anlayışları kapsamında üzerinde durulacaktır.