İlerten F., Vural Y. E.(Yürütücü), Meriçli N. İ.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023
Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında gerçekleştirdiği uygulamaların, lisans eğitimi süresince edindikleri teorik bilgiyle ne oranda örtüştüğünü değerlendirmektir. Bu karşılaştırma 21. yüzyıl öğrenme ve yenilik becerileri başlığı altında sınıflandırılan yaratıcılık, eleştirel düşünme, işbirliği ve iletişim becerileri bağlamında yapılacaktır. 21. yüzyıl gerekliliklerine adaptasyon sağlayabilen öğrenciler yetiştirmek önem arz etmektedir ancak lisans eğitimlerinin son yılında olan öğretmen adaylarının bu noktadaki teorik bilgileri ile pratikleri arasında nasıl bir korelasyon olduğuna dair yeterli çalışma bulunmamaktadır. Boylamsal desen ile gerçekleştirilecek araştırma, 50 öğrenciden toplanan verinin karma analiz yöntemi ile ele alınması planlanmaktadır. Öğrencilerin teorik bilgilerine dayanarak hazırlamış oldukları öğretim felsefeleri ve gözlem raporları, pratik uygulamaları için hazırlamış oldukları ders planı, ders kayıtları ve öz-değerlendirme formlarıyla karşılaştırılacaktır. Mart ayında başlanacak üç aylık veri toplama sürecinin ardından Haziran ve Ekim ayları arasında elde edilen veriler analiz edilecektir. Sonraki süreçte ise 2023 yılının Şubat ayına kadar bulgular raporlanıp öneriler sunulacaktır. Dergi makalesi ve sözlü bildiri olarak yayınlanması planlanan çalışma çıktılarının ileriki zamanlarda 21. yüzyıl öğrenme ve yenilik becerilerine dair gerçekleştirilecek olan alan çalışmalarına öncülük etmesi yaygın etki olarak hedeflenmektedir.