Erişen Y., Sertyeşilışık B.(Executive)
Project Supported by Higher Education Institutions, 2014 - 2015
Alınan tüm önlemlere rağmen (eğitim, yönetmelikler, araştırmalar gibi) inşaat sektöründe ölümcül ve ölümcül olamayan kazaların
ortalamaları diğer sektörlerin üzerindedir. Bu durum, inşaat sektöründe iş sağlığı ve güvenliği performansını arttırmak üzere yenilikçi
yaklaşımların ve değişik bakış açılarının gerektiğini vurgulamaktadır. Bu nedenle, bu araştırma projesi inşaat işçilerinin kişilik profili
faktörünü ve öğrenme stillerini kullanarak iş sağlığı ve güvenliği performansını arttırmaya katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu
amaçla, projenin iki hedefi:
1. iş sağlığı ve güvenliği eğitiminin etkinliğinin arttırılmasında inşaat işçilerinin öğrenme stilinin etkisini incelemek
2. kaza riskini azaltmada inşaat işçilerinin kişilik profillerinin etkisini incelemek
Birinci hedefi yerine getirebilmek için Kolb’un öğrenme stili envanteri (Kolb’s Learning Style Inventory) (K-LSI) olarak adlandırılan kendi
raporlamaya (self-report) dayalı kişilik testi anket örneklem kümesine uygulanması ve öğrenme stilleri indeksi (Index of Learning Styles
ILS) Felder ve Soloman (2012) yılında yayınlanan 44 maddelik anket öğrenme stili profili belirlemede kullanılması planlanmaktadır.
İkinci hedefi yerine getirebilmek için Eysenck kişilik testinin kullanılması planlanmaktadır.
Projenin inşaat sektöründe iş sağlığı ve güvenliği performansının arttırılmasına katkıda bulunması ve projenin bulgularından hem
uygulamacıların hem de akademisyenlerin yararlanması beklenmektedir.