Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
The Florida State University, Amerika Birleşik Devletleri
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
The Florida State University, Amerika Birleşik Devletleri
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2014
2012 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2008
2007 - 2008Program Specialist
Florida Department of Education, Program Specialist
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Effect of increased instructional time on student achievement
Yeşil Dağlı Ü.
Educational Review
, cilt.71, sa.4, ss.501-517, 2019 (SSCI)
2016
2016Young children's conceptual understanding of triangle
Dağli Ü., Halat E.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
, cilt.12, sa.2, ss.189-202, 2016 (SSCI)
2013
2013The longitudinal effects of kindergarten enrollment and relative age on children's academic achievement
Daǧli Ü., Jones I.
Teachers College Record
, cilt.115, sa.3, 2013 (SSCI)
2012
2012The effects of on-time, delayed and early kindergarten enrollment on children's mathematics achievement: Differences by gender, race, and family socio-economic status
YEŞİL DAĞLI Ü., Jones I.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.12, sa.SUPPL. 4, ss.3061-3074, 2012 (SSCI)
2012
2012America's Public School Kindergarten Teachers' Job Turnover and Associated Factors
YEŞİL DAĞLI Ü.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.4, ss.3121-3134, 2012 (SSCI)
2011
2011Center-based childcare use by Hispanic families: Reasons and predictors
Yesil-Dagli Ü.
Children and Youth Services Review
, cilt.33, sa.7, ss.1298-1308, 2011 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Erken Çocukluk Döneminde Doğa Farkındalığı
Kanat M. H., Dağlı Ü., Dalfidan S.
International Journal of Social and Educational Sciences , cilt.20, ss.22-38, 2023 (Hakemli Dergi)
2012
20121950’lerden Günümüze Türk Yasalarında ve Kalkınma Planlarında Okul Öncesi Eğitim
Yeşil Dağli Ü., Dağlı A.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.5, sa.4, ss.454-467, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012University Childcare Teachers Perceptions, Beliefs, and Thoughts about Their Profession and Jobs: A Turkish Case
Yeşil Dağlı Ü., Ceylan R.
European Journal of Educational Research , cilt.1, sa.3, ss.225-240, 2012 (Scopus)
2012
2012Çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden velilerin ilkokula hazırbulunuşluk ile ilgili görüşleri
YEŞİL DAĞLI Ü.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.52, ss.231-243, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Çocukların ilkokul birinci sınıfa başlama yaşına göre üçüncü sınıf başarılarının incelenmesi
YEŞİL DAĞLI Ü.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.33, ss.291-302, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Recess and reading achievement of early childhood students in public schools Recreo y aprendizaje de la lectura en estudiantes de preescolar en escuelas Pública
Dagli Ü.
Education Policy Analysis Archives
, cilt.20, ss.1-24, 2012 (Scopus)
2012
2012Çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden velilelerin önem verdikleri kurum özellikleri
Yeşil Dağli Ü.
Gazi Osmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.266-286, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
2010Preservice Teachers’ Beliefs about Mathematics and Science Content and Teaching
Yeşil Dağli Ü., Lake V. E., Jones I.
Journal of Research in Education
, cilt.20, sa.2, ss.32-48, 2010 (Hakemli Dergi)
2005
2005Integration of science and mathematics methods and preservice teachers' understanding of constructivism
Jones I., Lake V. E., Dagli Ü.
Journal of Early Childhood Teacher Education
, cilt.25, sa.2, ss.165-172, 2005 (Scopus)
2004
2004Handle with care: Integrating caring content in mathematics and science methods classes
Lake V. E., Jones I., Dagli Ü.
Journal of Research in Childhood Education
, cilt.19, sa.1, ss.5-17, 2004 (Scopus)
2003
2003Integrating mathematics and science in undergraduate early childhood teacher education programs
Jones I., Lake V. E., Dagli Ü.
Journal of Early Childhood Teacher Education
, cilt.24, sa.1, ss.3-8, 2003 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2012
2012Challenges and Issues Campus Childcare Teachers Face: An in-depth Investigation
YEŞİL DAĞLI Ü.
III. International Congress on Early Childhood Education, 01 Eylül 2012
2012
2012