Balıkçı gemilerinin üç boyutlu kafes sistem modellemesi ile mukavemet incelemesi / The resistance analysis of fishing vessels with 3D framework system


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Yıldız Teknik Üniversitesi, Gemi İnşaatı Ve Denizcilik Fakültesi, Gemi İnşaatı Ve Gemi Makineleri Mühendisliği, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERDİNÇ AÇIKEL

Danışman: Ahmet Dursun Alkan

Özet:

Deniz ticareti en büyük hacimli alışverişin gerçekleştiği ve ülkelerin ekonomilerinde enönemli hacmi oluşturan ticaret şekli olmuştur. Gelişen teknoloji ve bu konuda yaşanantecrübeler gemi inşaatını daha modern seviyeye gelmeye zorlamış bu modernizasyonukendilerine tatbik edebilmiş ülkeler de dünya ticaretinde baş sıralarda yerlerini almışlardır.Tezin genel amacı klas kitaplarındaki ampirik formüllerinin bir yandan sağlamasınınyapılarak bir yandan da 3 boyutlu konstrüksiyon mantığının anlaşılmasıdır.Bu tezimde 2. Bölümde Türkiye balıkçılığına genel bakış ve gemi direncine etki edenfaktörler özetlenmiştir. 3. Bölümde orta kesit hesapları yapılmakta ve spesifik olarak loydformülleri doğrulanmaktadır. 4. Bölümde Türk Loydu Balıkçı Gemileri Kuralları'na göreboyutlandırma yapılmakta ve 5. Bölümde Solid Works programında tekneninkonstüksiyonu bütün ayrıntıları ile modellenmiş ve safhaları gösterilmiştir. 7. Bölümde isede Max Surf programında modellenen teknemizin Hydromax programında hidrostatik vestabilite hesapları yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Balıkçı gemileri, mukavemet, 3D modelleme, gemi, kontrüksiyon.
JÜRİ :1. Prof. Dr. Ahmet Dursun ALKAN (Danışman) Kabul tarihi: 25.07.2006 2. Yrd. Doç. Dr. Muharrem BOĞUÇLU Sayfa Sayısı: 114 3. Yrd. Doç. Dr. smail BAYER

Sea trading is one of the biggest way of money transfer and the biggest capacity ofcountry?s economics. The developments in technology and the experience that has beenfaced, make countries to modernize themselves. The countries who can make themodernization in this subject, are able to reach the highest position in world economyscale.This article is a report on the control of the empirical equations in the Class regulationbooks and understanding the 3D construction logic.In my thesis, in the 2nd and 3rd Section we take a look in fishing capacitiy of Turkey andthe factors effect on the ship resistance. In the 4th Section, midship section calculationsand specificially Loyd Organization?s Rules checking have been made. In the 5th Section,dimension determination have been made due to Turkish Class Society and in the 6thSection, calculations were made by the Max Surf and Hydromax programs. Finaly in the7th Section, the hull body construction has been modelled in 3D format by SolidWorks.Keywords: Fishing vessels, resistance, 3D modeling, ship, construction.
JURY:1. Prof. Dr. Ahmet Dursun ALKAN (Supervisor) Date : 25.07.2006 2. Yrd. Doç. Dr. Muharrem BOĞUÇLU Page : 114 3. Yrd. Doç. Dr. smail BAYER