Kalıp hazırlama teknikleri öğretiminde akıllı tahtaya dayalı yüz yüze öğretim ve e-öğrenme uygulamalarının öğrencilerin başarı, beceri ve tutumlarına etkisi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Fatma Gürsoy

Danışman: Nadir Çeliköz

Özet:

Bu araştırma, Kalıp Hazırlama Teknikleri öğretiminde, akıllı tahtaya dayalı yüz yüze öğretimin ve senkron e-öğrenme uygulamalarının öğrencilerinin başarı, beceri ve tutumları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yerli ve yabancı literatür incelendiğinde, beceri öğretimi de yapılan bu alan derslerine yönelik çok fazla araştırma olmamakla beraber, ulusal düzeyde doğrudan Kalıp Hazırlama Teknikleri derslerinde akıllı tahtaların kullanımıyla ilgili ya da bu derslerde e-öğrenme uygulamalarına yönelik yapılmış çalışmalarla karşılaşılmamıştır. Bu araştırmanın, alanda yeni bir bakış açısı getireceği düşünülmektedir. Araştırma sonuçları, beceri öğretiminin de yapıldığı alan derslerinde akıllı tahta gibi teknolojilerin kullanılmasıyla daha verimli ve başarılı dersler işlenmesi; ayrıca, örgün öğretime katılamayan öğrenciler için bu tür derslerde de uzaktan eğitim yapılabileceği konusunda fikir verdiği için önemli bulunmaktadır. Ön test – Son test Kontrol Gruplu deneysel modelin kullanıldığı araştırma, Selçuk Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Giyim Endüstrisi Ana Bilim Dalı, I. öğretimde okuyan 51 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Kalıp Hazırlama Teknikleri öğretiminde 4 hafta süren deneysel işlem sürecinde 1. Deney grubunda akıllı tahtaya dayalı yüz yüze öğretimle, 2. Deney grubunda akıllı tahtaya dayalı e-öğrenme uygulamasıyla, Kontrol grubunda ise geleneksel öğretimle ders işlenmiştir. SPSS Programında, Kruskal Wallis-H, Wilcoxon İşaretlenmiş Sıra Sayıları ve Mann Whitney-U testleri kullanılarak yapılan istatistiksel çözümlemeler sonucunda; Kalıp Hazırlama Teknikleri öğretiminde, akıllı tahtaya dayalı öğretim uygulamalarının yapıldığı deney gruplarındaki öğrenciler, kontrol grubundaki öğrencilerden daha başarılı ve becerili bulunmuş, tutumları daha olumlu olmuştur. Deney grupları kendi aralarında karşılaştırıldığında ise, akıllı tahtaya dayalı yüz yüze öğretimin yapıldığı Deney-1 grubundaki öğrencilerin başarı ve beceri düzeyleri senkron uzaktan eğitim uygulanan Deney-2 grubundakilerden daha yüksek bulunmuş, tutumları da daha olumlu olmuştur.