Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: KAMİL KANAT
Danışman: Genç Osman İlhan
Özet:
Bu araştırma ile ortaokul öğrencilerinin Youtube'u eğitim amaçlı kullanımı tespit edilmeye çalışılmıştır. Her geçen gün daha fazla oranda bilgiye eğitim kurumları haricindeki platformlardan ulaşmaktayız. Kısa bir geçmişi olmasına rağmen Youtube platformu bilgi içerikli video paylaşımları ile her konuda bilgiye görerek ve duyarak erişilebilmesine olanak sağlıyor. Özellikle soyut kavramları anlamada zorlanan ilkokul ve ortaokul öğrencileri için bilgiyi görerek, duyarak edinmek çok daha kolay ve kalıcıdır. Bu araştırma bulguları bize ortaokul öğrencilerinin eğitim sürecinde Youtube videolarının çok önemli olduğunu göstermiştir. Pandemi sürecinde okula ve öğretmenine erişimde sıkıntılar yaşayan öğrenciler için bu platform evde okul görevi görmüştür. Öğrenciler derslere ön hazırlık, konuların tekrarı, soru çözümleri, anlamadıkları konuyu tekrar tekrar izleme sayesinde pandemi sürecinde bir eğitim penceresi yakalamışlardır. Ayrıca Youtube onlar için eğlendikleri ve eğlenirken öğrendikleri platform olmuştur. Araştırmada elde ettiğimiz bulgulara ulaşmak için İstanbul'da ikamet etmekte olan 11 ortaokul öğrencisi ile pandemi koşulları nedeni ile online görüntülü görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler Youtube kullanımının eğitim ile ilişkisi ve takip edilen Youtuberlar bağlamında yapılmıştır. Bir nitel araştırma yöntemi olan fenomenolojik araştırma deseni araştırmanın yöntemini oluşturmuştur. Görüşmelerde elde edilen veriler betimsel içerik analizi ile değerlendirilmiş ve sonuçlara ulaşılmıştır.