"Günümüz Fotoğrafında Öznel Deneyim Alanı Olarak Duygulam Yaklaşımı"


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Ve Tasarım, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Şahinde Akkaya

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Rifat Şahiner

Özet:

Bu çalışma, günümüz fotoğrafında yaygın bir tavır olarak kullanılan fotoğrafik bir
yaklaşımın ontolojisini incelemektedir. Deneyimin fotoğraflanması, fotoğraflananın
deyimlenmesi olarak tanımlayabileceğimiz bu yaklaşım; doğası gereği, bedenlerarası
karşılaşmalardan doğan yeğinlikler olan duygulam kavramına doğrudan bağlantılıdır.
Alışıldık anlatım biçimlerinin şında yer alan bu yaklaşımın anlaşılabilir kılınması
için gerekli olan şünsel yaklaşım yine kendisi gibi alışılmışın şında yer alan
yenilikçi bir düşünme biçimine olan ihtiyacı gündeme getirmiştir. Bu bağlamda,
duygulam kavramı çalışmanın ana eksenini oluşturmakla birlikte; fotoğraflayan-
fotoğraflanan-izleyici dizgesinde ele alınan bu fotografik yaklaşımın başta öznelik,
öznellik ve özne-oluş gibi kavramlarla doğrudan ilintili olması göz önünde
bulundurularak öznenin; dilin, felsefenin ve psikanalizin sisteminde kurulumuna ve
konumuna odaklanılmıştır. Özne meselesinin söz konusu fotografik yaklaşımla olan
ilişkisinin bağlaşık birçok kavramı bir araya çağıran bir yapı sergilediği de dikkate
alınmıştır. Böylece, duygulam kavramı özelinde ele alınan söz konusu fotografik
yaklaşımın, öznenin dünyayla bir oluş deneyiminde bir hareket alanı olarak rolü ele
a
Bu çalışma, günümüz fotoğrafında yaygın bir tavır olarak kullanılan fotoğrafik bir
yaklaşımın ontolojisini incelemektedir. Deneyimin fotoğraflanması, fotoğraflananın
deyimlenmesi olarak tanımlayabileceğimiz bu yaklaşım; doğası gereği, bedenlerarası
karşılaşmalardan doğan yeğinlikler olan duygulam kavramına doğrudan bağlantılıdır.
Alışıldık anlatım biçimlerinin şında yer alan bu yaklaşımın anlaşılabilir kılınması
için gerekli olan şünsel yaklaşım yine kendisi gibi alışılmışın şında yer alan
yenilikçi bir düşünme biçimine olan ihtiyacı gündeme getirmiştir. Bu bağlamda,
duygulam kavramı çalışmanın ana eksenini oluşturmakla birlikte; fotoğraflayan-
fotoğraflanan-izleyici dizgesinde ele alınan bu fotografik yaklaşımın başta öznelik,
öznellik ve özne-oluş gibi kavramlarla doğrudan ilintili olması göz önünde
bulundurularak öznenin; dilin, felsefenin ve psikanalizin sisteminde kurulumuna ve
konumuna odaklanılmıştır. Özne meselesinin söz konusu fotografik yaklaşımla olan
ilişkisinin bağlaşık birçok kavramı bir araya çağıran bir yapı sergilediği de dikkate
alınmıştır. Böylece, duygulam kavramı özelinde ele alınan söz konusu fotografik
yaklaşımın, öznenin dünyayla bir oluş deneyiminde bir hareket alanı olarak rolü ele
alınmaktadır. Bu çalışma, günümüz fotoğrafında yaygın bir tavır olarak kullanılan fotoğrafik bir
yaklaşımın ontolojisini incelemektedir. Deneyimin fotoğraflanması, fotoğraflananın
deyimlenmesi olarak tanımlayabileceğimiz bu yaklaşım; doğası gereği, bedenlerarası
karşılaşmalardan doğan yeğinlikler olan duygulam kavramına doğrudan bağlantılıdır.
Alışıldık anlatım biçimlerinin şında yer alan bu yaklaşımın anlaşılabilir kılınması
için gerekli olan şünsel yaklaşım yine kendisi gibi alışılmışın şında yer alan
yenilikçi bir düşünme biçimine olan ihtiyacı gündeme getirmiştir. Bu bağlamda,
duygulam kavramı çalışmanın ana eksenini oluşturmakla birlikte; fotoğraflayan-
fotoğraflanan-izleyici dizgesinde ele alınan bu fotografik yaklaşımın başta öznelik,
öznellik ve özne-oluş gibi kavramlarla doğrudan ilintili olması göz önünde
bulundurularak öznenin; dilin, felsefenin ve psikanalizin sisteminde kurulumuna ve
konumuna odaklanılmıştır. Özne meselesinin söz konusu fotografik yaklaşımla olan
ilişkisinin bağlaşık birçok kavramı bir araya çağıran bir yapı sergilediği de dikkate
alınmıştır. Böylece, duygulam kavramı özelinde ele alınan söz konusu fotografik
yaklaşımın, öznenin dünyayla bir oluş deneyiminde bir hareket alanı olarak rolü ele
alınmaktadır.

Bu çalışma, günümüz fotoğrafında yaygın bir tavır olarak kullanılan fotoğrafik bir
yaklaşımın ontolojisini incelemektedir. Deneyimin fotoğraflanması, fotoğraflananın
deyimlenmesi olarak tanımlayabileceğimiz bu yaklaşım; doğası gereği, bedenlerarası
karşılaşmalardan doğan yeğinlikler olan duygulam kavramına doğrudan bağlantılıdır.
Alışıldık anlatım biçimlerinin şında yer alan bu yaklaşımın anlaşılabilir kılınması
için gerekli olan şünsel yaklaşım yine kendisi gibi alışılmışın şında yer alan
yenilikçi bir düşünme biçimine olan ihtiyacı gündeme getirmiştir. Bu bağlamda,
duygulam kavramı çalışmanın ana eksenini oluşturmakla birlikte; fotoğraflayan-
fotoğraflanan-izleyici dizgesinde ele alınan bu fotografik yaklaşımın başta öznelik,
öznellik ve özne-oluş gibi kavramlarla doğrudan ilintili olması göz önünde
bulundurularak öznenin; dilin, felsefenin ve psikanalizin sisteminde kurulumuna ve
konumuna odaklanılmıştır. Özne meselesinin söz konusu fotografik yaklaşımla olan
ilişkisinin bağlaşık birçok kavramı bir araya çağıran bir yapı sergilediği de dikkate
alınmıştır. Böylece, duygulam kavramı özelinde ele alınan söz konusu fotografik
yaklaşımın, öznenin dünyayla bir oluş deneyiminde bir hareket alanı olarak rolü ele
alınmaktadır.

lınBu çalışma, günümüz fotoğrafında yaygın bir tavır olarak kullanılan fotoğrafik bir
yaklaşımın ontolojisini incelemektedir. Deneyimin fotoğraflanması, fotoğraflananın
deyimlenmesi olarak tanımlayabileceğimiz bu yaklaşım; doğası gereği, bedenlerarası
karşılaşmalardan doğan yeğinlikler olan duygulam kavramına doğrudan bağlantılıdır.
Alışıldık anlatım biçimlerinin şında yer alan bu yaklaşımın anlaşılabilir kılınması
için gerekli olan şünsel yaklaşım yine kendisi gibi alışılmışın şında yer alan
yenilikçi bir düşünme biçimine olan ihtiyacı gündeme getirmiştir. Bu bağlamda,
duygulam kavramı çalışmanın ana eksenini oluşturmakla birlikte; fotoğraflayan-
fotoğraflanan-izleyici dizgesinde ele alınan bu fotografik yaklaşımın başta öznelik,
öznellik ve özne-oluş gibi kavramlarla doğrudan ilintili olması göz önünde
bulundurularak öznenin; dilin, felsefenin ve psikanalizin sisteminde kurulumuna ve
konumuna odaklanılmıştır. Özne meselesinin söz konusu fotografik yaklaşımla olan
ilişkisinin bağlaşık birçok kavramı bir araya çağıran bir yapı sergilediği de dikkate
alınmıştır. Böylece, duygulam kavramı özelinde ele alınan söz konusu fotografik
yaklaşımın, öznenin dünyayla bir oluş deneyiminde bir hareket alanı olarak rolü ele
alınmaktadır. maktadır.