Sosyal bilgiler öğretmenlerine göre sağlık eğitimi ve sağlık eğitimine yönelik geliştirilen dijital çizgi roman materyalinin değerlendirilmesi


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYŞE KESKİN

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Genç Osman İlhan

Eş Danışman: Selahattin Kaymakçı

Özet:

Sağlıklı bir yaşam her birey için oldukça önemlidir. Hayatın her alanında etkisini göstermektedir. Bireylerin sağlıklı bir şekilde yetişmesinde ortaokul döneminde de sağlık konusunda eğitimlerin verilmesi öğrencilerin gelecek yaşamlarında sağlıklarına etki edebilmektedir. Yapılan çalışma ile sosyal bilgiler öğretmenlerinin sağlık eğitimi ve buna yönelik geliştirilen dijital çizgi roman materyaline ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örneklem kullanılarak; farklı okullarda görev yapan, çizgi roman dersi almış olan 12 sosyal bilgiler öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçlarını; çalışmanın başlangıcında kullanılan açık uçlu form ve yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturmaktadır. Toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Çizgi roman olarak sağlık eğitimine yönelik oluşturulan toplam 128 kareden oluşan 'Yolda Bulunan Büyüteç' isimli dijital çizgi roman materyali kullanılmıştır. Sonuç olarak; katılımcılar derslerde sağlık eğitiminin etkili bir şekilde ve daha fazla yer alması gerektiğini belirtmişlerdir. Katılımcılar, sağlık eğitimine yönelik geliştirilen dijital çizgi roman materyalinin sosyal bilgiler dersinde ve diğer branşlarda rahatlıkla kullanılabileceğini belirtmişlerdir. Çalışma kapsamında oluşturulan çizgi roman materyali ve sağlık eğitimi temelli çizgi romanların, öğrenme öğretme ortamlarında kullanılması önerilmektedir.