Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türk dünyası dijital vatandaşlığına dair görüşleri


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TARIK BAĞIRKAN

Danışman: Genç Osman İlhan

Özet:

Bu çalışma Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı'na dair görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 2021-2022 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminden durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu devlet ortaokullarında görev yapan 10 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılarla görüşmeler çevrimiçi olarak yapılmış ve veriler bu yolla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelenmiş ve sonuçlara ulaşılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre sosyal bilgiler öğretmenlerinin, Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı'na yönelik ilgilerinin yüksek olduğu ama görüşlerinin yüzeysel ve bilgilerinin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin vatandaşlık aktarım noktasında sosyal bilgiler konu ve kazanımlarını yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal Bilgiler seçmeli dersi olan "Ortak Türk Tarihi" dersinin öğretmenler tarafından çoğunlukla duyulmadığı ve hiç anlatılmadığı sonucuna ulaşılmıştır.