eTwinning Proje Faaliyetlerine Yönelik Öğrenci Görüşleri: Hayatımız Modelleme eTwinning Projesi Örneği


FAZLI B., KÖSE R., FAZLI E.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.25, sa.2, ss.713-731, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmanın amacı, modelleme becerisini geliştirmek için tasarlanan bir eTwinning projesinin öğrencilerin gelişimine olan katkılarını öğrenci görüşlerine göre incelemektir. Projede bütçe modellemesi, enerji tasarrufu modellemesi, aile modellemesi ve geometrik şekillerde modelleme olmak üzere dört modelleme etkinliği yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmadaki durum bir eTwinning projesine katılan öğrencilerin yaşadığı deneyimler olarak belirlenmiştir. Katılımcılar ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Buradaki ölçüt “Hayatımız Modelleme” isimli eTwinning projesine katılan öğrenciler olarak belirlenmiştir. Çalışmanın katılımcıları, İstanbul'da bir devlet lisesinde "Hayatımız Modelleme" eTwinning Projesine katılan çalışmaya katılmaya gönüllü olan üçü 9.sınıf, ikisi 10.sınıf ve biri 11.sınıf olmak üzere altı öğrencidir. Veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve doküman analizi kullanılmıştır. Veriler, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında proje faaliyetleri tamamlandıktan sonra toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yüz yüze yapılmıştır ve ses kaydı alınmıştır. Dokümanlar proje sürecinde öğrencilerin yaptığı ve proje platformunda paylaşılan etkinliklerden elde edilmiştir. İçerik analizi yöntemi ile analiz edilen veriler işbirlikli öğrenme, dijital uygulamalar ve modelleme etkinlikleri olmak üzere üç temada toplanmıştır. Veriler analiz edildiğinde eTwinning projesine katılan öğrencilerin işbirlikli öğrenme becerilerinin, dijital becerilerinin ve modelleme becerilerinin geliştiği ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin modelleme etkinliklerini içeren bir eTwinning projesi aracılığıyla çok yönlü geliştikleri görülmüştür. Bulgulara dayalı olarak öğrenme sürecinde eTwinning ve modellemenin bir arada yer aldığı çalışmalara yer verilmesi önerilmektedir.
The aim of this research is to examine the contributions of an eTwinning project designed to enhance modeling skills to the development of students according to student perspectives. In the project, four modeling activities were conducted: budget modeling, energy-saving modeling, family modeling, and modeling of geometric shapes. The research utilized a qualitative research method, specifically a case study design. The case in this study was determined as the experiences of students participating in an eTwinning project. Participants were determined through criterion sampling. The criterion in this case was students participating in the eTwinning project named "Our Life is Modeling." The study included six participants, three from the 9th grade, two from the 10th grade, and one from the 11th grade, who volunteered to participate in the "Our Life is Modeling" eTwinning project at a public high school in Istanbul. Data collection tools included a semi-structured interview form and document analysis. Data were collected after the completion of project activities during the 2022-2023 academic year. Semi- structured interviews were conducted face-to-face, and recorded, and documents were obtained from the activities students performed and shared on the project platform. Analyzing the data using content analysis, the findings revealed that the collaborative learning skills, digital skills, and modeling skills of students participating in the eTwinning project improved. As a result of the research, it was observed that students developed multifaceted skills through an eTwinning project incorporating modeling activities. Based on the findings, it is recommended to include studies that integrate eTwinning and modeling in the learning process.