Artırılmış Gerçekliğin Temel Tasarım Eğitiminde Kullanımına Yönelik Akademisyen Görüşleri


Creative Commons License

ÖZALTUN G., KAHRAMAN M. E.

YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ, sa.Sanatta Dijitalizm Özel Sayısı, ss.281-292, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: Sayı: Sanatta Dijitalizm Özel Sayısı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.17484/yedi.1502671
  • Dergi Adı: YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.281-292
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gelişen teknolojiyle paralel olarak eğitim materyalleri de gelişim ve değişim içerisine girmiştir. Z kuşağı öğrencilerinin gerek teknolojiyle yakınlıklıkları gerekse düşünce yapılarının değişmesi sonucunda bu durum kaçınılmaz olmuştur. Bu çalışmada da Bauhaus Okulu döneminden bu yana yayın olarak geleneksel yöntemlerle sürdürülen temel tasarım eğitimi dersinin yenilikçi teknolojiyle entegrasyonu üzerine bir araştırma yapılmıştır. Bu kapsamda artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisinin temel tasarım eğitimine entegrasyonuna yönelik uzman akademisyenlerin görüşleri analiz edilmiştir. AG teknolojisinin öğrenme süreçlerine dahil edilmesinin, öğrencilerin tasarım yetenekleri ve gelişim süreçleri üzerindeki etkileri tartışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakat tekniği kullanılarak alanında uzman 10 akademisyen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Akademisyenler, AR teknolojisinin geleneksel öğretim yöntemleriyle entegre edilmesi gerektiği konusunda hemfikir oldukları sonucuna varılmıştır. Ayrıca, entegrasyonun avantajları, dezavantajları ve AG teknolojisinin uygulanması sonucunda geleneksel yöntemlerin kullanımında beklenen öğrenme çıktılarına etki edebilecek olası endişeler üzerinde durulmuştur. Görüşmelerden elde edilen bulgular doğrultusunda, temel tasarım derslerinin daha etkileşimli ve verimli bir şekilde nasıl dönüştürülebileceğine dair önerilere yer verilmiştir.
With the advancement of technology, educational materials have also undergone a period of development and change. This situation has been inevitable as a result of both Generation Z students' familiarity with technology and the change in their thought structures. In this study, research was conducted on the integration of the basic design education course, which has been carried out with traditional methods since the Bauhaus School period, with innovative technology. In this context, the opinions of expert academics on the integration of augmented reality (AR) technology into basic design education were analyzed. The effects of the inclusion of AR technology in learning processes on students' design skills and development processes are discussed. In the study, semi-structured interviews were conducted with 10 academics who are experts in their fields using in-depth interview technique from qualitative research methods. It was concluded that academics agreed that AR technology should be integrated with traditional teaching methods. In addition, the advantages and disadvantages of integration and possible concerns that may affect the expected learning outcomes when using traditional methods due to the use of AR technology are emphasized. In line with the findings obtained from the interviews, suggestions on how basic design courses can be transformed into a more interactive and efficient way are given.