International Journal of Human Sciences, cilt.8, sa.2, ss.1027-1048, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada karma öğrenme ortamında ders alan üniversite öğrencilerinin
akademik başarıları, web materyalini kullanma davranışları ve derse devamları
öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirilmiştir. Araştırma Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersini alan 91 lisans öğrencisi ile
gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarını belirlemek için
Biggs, Kember ve Leung’e ait olan ‘Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği’nin uyarlanmış
Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin karma öğrenme ortamındaki akademik başarılarının, Web
materyalini düzenli kullanma davranışlarının, yüz yüze derse ve Web ortamında derse
devamlarının öğrenme yaklaşımlarına göre istatistiksel olarak anlamlı fark
göstermediği yönündedir. Araştırmanın sonuçları, karma öğrenme ortamının gerek
derin gerekse yüzeysel öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerin akademik
başarıları, Web tabanlı öğrenme ortamını düzenli kullanmaları, yüz yüze ve Web
tabanlı öğrenme ortamına devamları üzerinde olumlu etkisi olduğunu
göstermektedir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak; üniversitelerdeki yüz
yüze öğretim ortamlarının Web tabanlı ortamlarla harmanlanması; böylelikle
öğrencilere etkili öğrenme ortamları sunan karma öğrenme ortamlarının
oluşturulması önerilmektedir.