Ana Dili Eğitimi Dergisi, cilt.9, sa.3, ss.1-19, 2021 (Hakemli Dergi)
Koronavirus (Covid-19) salgını, içinde eğitimin de olduğu birçok alanda büyük çaplı değişimlere yol açmış; eğitimin tüm kademelerinde dersler, uzaktan eğitimle işlenmeye başlanmıştır. Uzaktan eğitim gittikçe daha fazla tercih edilen bir seçenek olsa da salgın sürecinde alınan tedbirler kapsamında ilk kez büyük çapta uygulanmış ve yüz yüze eğitime bir alternatif olarak değerlendirilmiştir. Öğretmen ve öğrenciyle birlikte eğitimin en önemli paydaşı olan velilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin araştırılması sürecin verimliliğin değerlendirilebilmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrenci velilerinin Türkçe derslerinin uzaktan eğitimle işlenmesine dair görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ile yapılandırılan araştırmanın çalışma grubunu, Manisa’nın Salihli ilçesinde ikamet etmekte olan 102 veli oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, 21 maddelik bir anket aracılığıyla Google Forms üzerinden çevrimiçi ortamda toplanmış, içerik analiziyle çözümlenmiş; velilerin Türkçe derslerinin uzaktan eğitimle işlenişine yönelik görüşlerinin genel itibariyle olumsuz olduğu belirlenmiştir. Velilerin görüşleri doğrultusunda uzaktan eğitim sürecinde Türkçe derslerinin verimliliğinin artırılması adına çözüm önerileri geliştirilmiştir.
Coronavirus (Covid-19) epidemic, has led to major changes in many areas including education.
Lessons at all levels of education began to be taught with distance education. Although distance
education is an increasingly preferred option, it has been applied on such a large scale for the first
time within the scope of the measures taken during the Covid-19 and has been considered as an
alternative to face-to-face training. Researching the opinions of parents, who are one of the most
important stakeholders of education, on distance education is significant in terms of evaluating the
efficiency of the process. In this context, the study aims to reveal the opinions of middle school
students' parents about teaching Turkish lessons with distance education. The study group of the
research, which is structured with a case study, one of the qualitative research designs, consists of
102 parents residing in Salihli district of Manisa, Turkey. The data of the research were collected
online on Google Forms via a 21-item questionnaire and analyzed using content analysis; it was determined that the opinions of the parents of the students about the teaching of Turkish lessons
with distance education were generally negative. In line with the opinions of the parents of the
students, solutions were developed in order to increase the efficiency of Turkish lessons in the
distance education process.