İşe bağlı kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları (KİSR), işyerinde ergonomik risk faktörlerine maruz kalma sonucu kaslar, tendonlar, bağlar, eklemler ve sinirlerde oluşan sağlık sorunlarıdır. Ergonomik risk yükü ise bir çalışanın işyerinde KİSR geliştirme riskini gösteren bir ölçüdür. Bu risk, ergonomik risk faktörlerine maruziyetten kaynaklanır. Birçok meslek grubu gibi pilotlar da benzer tehditlere maruz kalma ihtimaline sahiptir. Uzun süreli statik postürler, titreşim ve tekrarlayan hareketler gibi ergonomik açıdan zorlu koşullarda çalışan ve çeşitli risklere maruz kalan bir meslek grubudur. Bu durum, KİSR geliştirme riskini arttırmaktadır. KİSR, pilotlar arasında işsizlik ve sakatlanmanın önde gelen nedenlerinden biridir ve uzun vadeli sağlık sorunlarına yol açabilir. Hızlı Maruziyet Değerlendirme (HMD) yöntemi, pilotların bu risk unsurlarına maruz kalma durumunu hızlı ve kolay bir şekilde değerlendirmek için kullanılabilecek bir araçtır. Bu makalede havacılık alanında Hızlı Maruziyet Değerlendirme yönteminin pilotlar üzerine bir uygulaması yapılmıştır. Birbirinden farklı uçak tiplerinin pilotlar üzerinde farklı ergonomik risk yükleri oluşturabileceği değerlendirilmiş ve ergonomik maruziyetten doğan riskli vücut bölgeleri bel, omuz/kol, bilek/el ve boyun olarak belirlenmiştir.
Work-related musculoskeletal disorders (WMSDs) are health problems that occur in muscles, tendons, ligaments, joints, and nerves as a result of exposure to ergonomic risk factors in the workplace. Ergonomic risk burden is a measure of a worker's risk of developing musculoskeletal disorders (MSDs) at work. This risk arises from exposure to ergonomic risk factors. Like many occupational groups, pilots are likely to be exposed to similar threats. They work in ergonomically demanding conditions such as prolonged static postures, vibration, and repetitive movements and are exposed to various risks. This increases the risk of developing musculoskeletal disorders. WMSD is one of the leading causes of unemployment and disability among pilots and can lead to long-term health problems. The Quick Exposure Check (QEC) method is a tool that can be used to quickly and easily assess pilots' exposure to these risk factors. This paper presents an application of the Quick Exposure Check method on pilots in the aviation field. It was assessed that different aircraft types may create different ergonomic risk burdens on pilots and the body parts at risk from ergonomic exposure were determined as back, shoulder/arm, wrist/hand and neck.