VII. International Congress on Education and Social Sciences, Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 1 - 03 Eylül 2021, ss.1-2
Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevre eğitimine dair bilgi ve tecrübelerinin tespit edilmesi
amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılı Düzce il ve ilçelerinde
görev yapan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulları ve anasınıflarında 36-68 ay arası çocuklara eğitim veren
10 okul öncesi öğretmenini kapsamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji)
modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada amaçlı örnekleme tekniği kullanılarak kamuda çalışan (anaokulu ve
anasınıfı), farklı çalışma deneyimleri ve eğitim geçmişleri olan, farklı yaş gruplarıyla çalışan öğretmenler
seçilmesine özen gösterilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen öğretmenlere
yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenlerin sürdürülebilir çevreye yönelik
görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanan görüşme sorularında, sürdürülebilir çevreye yönelik konunun; hedef,
içerik, öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili görüşlerinin belirlenmesi ve okul öncesi çocuklarının
ilgili konunun öğretiminde yaşanılan zorluklar ve daha etkili bir şekilde nasıl öğretileceğine dair öğretmen
görüşlerini içermektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda vermiş oldukları cevaplar içerik
analizi tekniği ile analiz edilerek kodlar ve temalar oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında
ulaşılan sonuçlarına göre katılımcıların; okul öncesi eğitim programının hedef, içerik, öğrenme-öğretme ve
değerlendirme boyutlarının sürdürülebilirlik çevre eğitimi açısından yeterli düzeyde olmadığı dolayısıyla 21.
yüzyılın gereksinim duyduğu bireyi yetiştirmek için gerek duyulan becerilere göre programın yeniden gözden
geçirilmesi sonucuna varılmıştır.