EDEBİYAT EĞİTİMİ HERMENEUUTİK BİR YAKLAŞIM


Creative Commons License

Taşdelen V.

Milli Eğitim Dergisi, ss.42-55, 2006 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Basım Tarihi: 2006
  • Dergi Adı: Milli Eğitim Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.42-55

Özet

Edebiyat ürünü, sanatsal yaratıcılığın ve varoluş bilgisinin birlikteliğinden oluşan bir yapıdır. Edebiyat eğitimi öğrenciyi metinle, metindeki varoluş bilgisi ve sanatsal yaratıcılık ile karşılaştırmayı amaçlar. Bu karşılaşma “anlama” kavramı merkezinde gerçekleşir. Bu makalede edebiyat eğitimi, “varoluşun sanatsal ifadesi ve anlaşılması” bağlamında, metin okumadan metin üretmeye doğru evrimleşen yaratıcı bir eğitim süreci olarak ele alınacaktır.