LITERATURE EDUCATION: A HERMENEUUTIC APPROACH


Creative Commons License

Taşdelen V.

Milli Eğitim Dergisi, no.160, pp.42-55, 2006 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Publication Date: 2006
  • Journal Name: Milli Eğitim Dergisi
  • Page Numbers: pp.42-55
  • Yıldız Technical University Affiliated: No

Abstract

Edebiyat ürünü, sanatsal yaratıcılığın ve varoluş bilgisinin birlikteliğinden oluşan bir yapıdır. Edebiyat eğitimi öğrenciyi metinle, metindeki varoluş bilgisi ve sanatsal yaratıcılık ile karşılaştırmayı amaçlar. Bu karşılaşma “anlama” kavramı merkezinde gerçekleşir. Bu makalede edebiyat eğitimi, “varoluşun sanatsal ifadesi ve anlaşılması” bağlamında, metin okumadan metin üretmeye doğru evrimleşen yaratıcı bir eğitim süreci olarak ele alınacaktır.