Çağdaş Sanatta Postmodernizm, Neo avangardizm ve Sinizm, Rifat Şahiner, Editör, Ütopya, Ankara, ss.190-212, 2020
8 Modernitenin birey/insan kurmacasının, ussallık, evrensellik ve hümanizm anlayışının yeniden gözden geçirilmesine dayalı tezler, üretim-tüketim ilişkilerindeki köklü değişimlerden, teknolojik aygıtların yaşamımızda kapladığı alana, akıl-duygu ikiliğinden doğa ve kültürün çatışkılı yeni haline, kimlik ve toplumsal cinsiyetten, azınlık sorunlarına, ekolojiden modern sonrası kentleşmenin getirdiği yepyeni sosyal durumlara dek uzanan oldukça kapsamlı bir dizi sorun, modern sonrası sanat ortamının tartışma düzlemini belirliyor. Buna elbette bugün artık etkisi ve niteliği farklı bir boyuta geçen küreselleşme olgusunu ve bununla birlikte gündeme gelen bir dizi meseleyi de dahil etmemiz gerekiyor.
Sanat kuramı ve pratiği arasındaki
ilişkinin farklı yönleriyle bir bütün olarak gözden geçirilmesine dayanan Çağdaş
Sanatta Postmodernizm, Müellif Sorunsalı ve Sinizm başlıklı bu çalışma,
çağımız sanatının en karakteristik özelliklerinden birkaçını mercek altına
alıyor. Kitapta sırasıyla; postmodernizmin tanım ve kapsamı, neo-avangardizm,
temellük anlayışı ve sinizm olguları irdeleniyor. On iki metnin üç bölümde
yapılaştırıldığı bu kitapta; Roland Barthes, Michel Foucault, Andreas Huyssen,
Ihab Hassan, Fredric Jameson, Hal Foster, Peter Sloterdijk ve Slavoj Žižek gibi
çağımızın önemli kuramcı ve yazarlarının birbirinden önemli tez ve metinleri
üzerine analizlere yer veriliyor.