Social Sciences Studies Journal, cilt.7, sa.86, ss.3431-3445, 2021 (Hakemli Dergi)
Modernizm’in fotoğrafa atfettiği gerçekliği belgeleme gücü fotoğrafın akla ilk gelen yönü olsa da Postmodernizm, fotoğrafı ayrı bir sanat olarak kabul etmiştir. Böylece yeniden tanımlanan fotoğrafın, özgünlüğü ve tek kaynaktan beslenmeyi reddedişi bireysel dışavurum ile birleştiğinde fotoğrafı gerçeklik ve içerikten ziyade görünüm ve sunuma önem veren, yeniden üretilebilir, deneysel bir sanatsal etkinlik alanı yapmıştır. Bu çalışma, Postmodernizm bağlamında, Batı fotoğrafçılığında yeniden üretim yoluyla kendine mal etme eylemi ile Türk fotoğrafçılığının 1980 sonrası postmodernist bağlamdaki deneysel-kurgusal fotoğraf örneklerine odaklanmaktadır. Bu çerçevede Postmodernizm ve fotoğraf ilişkisinin fotografik çerçevede tartışıldığı bölümden sonra yeniden üretim fotoğraf kavramı Batı fotoğrafçılığındaki başat örnekleriyle ele alınmaktadır. Daha sonra Türk fotoğrafçılığında 1980’den sonra görülen deneysel-kurgusal fotoğrafın tarihine değinilerek bu fotoğraf dalının karanlık oda uygulamalarına dayalı öncü örnekleri, Postmodernizm ile olan bağıntıları çerçevesinde incelenmektedir. Son olarak da hem Batı fotoğrafçılığında hem de Türk fotoğrafçılığında kendine özgü doğası içinde gerçekleşen fotografik Postmodernizm’e dair amaçlanan bağlamda katkı sağlayacak sonuçlar ve değerlendirmeler paylaşılmaktadır.