8. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 20 - 22 Temmuz 2022, ss.132
Bu araştırmada, bireylerin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumları cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, medeni
durum, psikolojik danışma yardımı almış olma ve bu yardımın faydalı oluğunu düşünme değişkenleri açısından
incelenmektedir. Ayrıca bireylerin kendini açma düzeylerinin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumlarını ne
derece yordadığı araştırılmıştır. Bu kapsamda araştırmanın grubunu, 399 (327 kadın ve 72 erkek) birey
oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği Kısa
Formu ve Kendini Açma Ölçeği kullanılmıştır. Psikolojik yardım almaya ilişkin tutum ortalama puanlarının
demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla bağımsız örneklemler için t
testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Bireylerin kendini açma düzeylerinin psikolojik yardım
almaya ilişkin tutumlarını ne derece yordadığını belirlemek amacıyla çoklu regresyon analizi yapılmıştır.
Araştırmanın sonucunda bireylerin psikolojik danışma yardımı almaya yönelik ortalama puanlarında cinsiyet,
eğitim düzeyi, alınan psikolojik yardımı faydalı bulma değişkenlerine göre anlamlı farklılık olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Regresyon analizisonucunda ise kendini açmanın niyet, miktar ve dürüstlük alt boyutlarının psikolojik
yardım almaya ilişkin tutumu yordadığı bulunmuştur.