İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.4, sa.1, ss.250-264, 2021 (Hakemli Dergi)
Değerler toplumların varlığını sürdürmesi için değişilmezleridir. Değerlerin
bireylere öğretimi toplumların varlığı ve huzuru için oldukça önemlidir.
Birçok farklı yolla değerler aktarılır ve öğretilir. Bunlardan birisi ve başlıcası
da eğitimdir. Türkiye’de öğretim programları incelendiğinde Sosyal bilgiler
dersi programının değerler açısından önemli bir misyona sahip olduğu
görülür. Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler dersinde değerlerin öğretimine
yönelik dijital çizgi roman materyali tasarlamaktır. Çalışmada değer
öğretimine yardımcı olması için geliştirilen eğitici çizgi roman ‘Pixton’ adlı
Web 2.0 aracıyla hazırlanmıştır. Tasarlanan eğitici çizgi romanda toplam 48
tane kare bulunmaktadır. Eğitici çizgi romanda anlatılan, bir sınıfta yer alan
öğrencilerin okul koridorunda başlayan maceralarının sınıfta devam ederek
gizemli labirente düzenlenen öğretici okul gezisi ile sona ermesidir. Değerler
eğitimi amacıyla hazırlanan bu eğitici çizgi roman sayesinde öğrencilerin
öğretim programındaki değerler ve çizgi romanda yer verilen değerler
hakkında bilgi edinebilmeleri, günlük yaşamla ilişkilendirebilmeleri,
değerlerin önemini kavrayabilmelerine yönelik bir materyal geliştirme
hedeflenmektedir.
Values are indispensable for the survival of societies. Teaching values to
individuals is very important for the existence and peace of societies. Values
are conveyed and taught in many different ways. One of them and the main
one is education. When the education programs in Turkey are examined, it
is seen that the Social Studies curriculum has an important mission in terms
of values. The aim of this study is to design digital comic material to teach
values in Social Studies course. The educational comics developed to help
value teaching in the study were prepared with the Web 2.0 tool called
'Pixton'. There are 48 frames in total in the designed educational comics.
What is described in the educational comics is that the adventures of the
students in a classroom that started in the school corridor continue in the
classroom and end with an instructive school trip to the mysterious labyrinth.
Through that educational comics prepared for values education is aimed to
develop a material that will enable students to learn about the values in the
curriculum and the values included in the comics, to associate them with
daily life, and to comprehend the importance of values