ALAN YAZIN, cilt.5, sa.1, ss.71-84, 2024 (Hakemli Dergi)
Geleneksel olarak, eğitim örgütlerinin sıklıkla hiyerarşik bir yapıya dayalı olarak yönetilmiş ve kararlar genellikle üst yönetim tarafından alınmıştır. Ancak, son yıllarda, alternatif yönetim modelleri ve daha katılımcı yaklaşımlar eğitim alanında da giderek daha fazla ilgi görmektedir. Araştırmanın amacı, anarşist kuramın ve holakrasinin eğitimdeki rolünü anlamak ve gelecekteki araştırma ve uygulamalara yol göstermek için bir temel oluşturulmasını sağlamak, eğitimde yönetim düşüncesine ve uygulamalarına farklı perspektif sunmak ve bu perspektifin eğitimdeki potansiyel etkilerini değerlendirmektir. Bu bağlamda, anarşist kuramın eğitimdeki etkileri ve holakrasinin eğitimde uygulanması üzerine odaklanarak, alternatif yönetim modellerinin eğitim alanındaki rolü tartışılmaktadır. Anarşist kuramın eğitimdeki yönetim düşüncesine nasıl bir perspektif getirdiğini incelenmektedir. Anarşist kuramın temel prensipleri olan özerklik, katılımcılık ve özgürlük gibi kavramlar, eğitime nasıl yansımaktadır? Holakrasi kavramı açıklanarak geleneksel yönetim anlayışından nasıl farklılaştığı açıklanmıştır. Eğitimde yönetimde holakrasinin nasıl uygulanabileceği ve potansiyel etkileri ele alınmaktadır.