Anarşist Kuram Çerçevesinde Eğitimde Yönetim Düşüncesi Ve Uygulamalarina Yöneltilen Eleştiriler: Yönetimde Holakrasi


Demir Arıcı İ.

ALAN YAZIN, cilt.5, sa.1, ss.71-84, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: ALAN YAZIN
  • Sayfa Sayıları: ss.71-84
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Geleneksel olarak, eğitim örgütlerinin sıklıkla hiyerarşik bir yapıya dayalı olarak yönetilmiş ve kararlar genellikle üst yönetim tarafından alınmıştırAncak, son yıllarda, alternatif yönetim modelleri ve daha katılımcı yaklaşımlar eğitim alanında da giderek daha fazla ilgi görmektedirAraştırmanın amacı, anarşist kuramın ve holakrasinin eğitimdeki rolünü anlamak ve gelecekteki araştırma ve uygulamalara yol göstermek için bir temel oluşturulmasını sağlamak, eğitimde yönetim düşüncesine ve uygulamalarına farklı perspektif sunmak ve bu perspektifin eğitimdeki potansiyel etkilerini değerlendirmektir. Bu bağlamda, anarşist kuramın eğitimdeki etkileri ve holakrasinin eğitimde uygulanması üzerine odaklanarak, alternatif yönetim modellerinin eğitim alanındaki rolü tartışılmaktadır. Anarşist kuramın eğitimdeki yönetim düşüncesine nasıl bir perspektif getirdiğini incelenmektedir. Anarşist kuramın temel prensipleri olan özerklik, katılımcılık ve özgürlük gibi kavramlar, eğitime nasıl yansımaktadır? Holakrasi kavramı açıklanarak geleneksel yönetim anlayışından nasıl farklılaştığı açıklanmıştır. Eğitimde yönetimde holakrasinin nasıl uygulanabileceği ve potansiyel etkileri ele alınmaktadır.