VIII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi 20-23 Temmuz 2022 / Hatay, Hatay, Türkiye, 20 - 23 Temmuz 2022, ss.214
Bu araştırmada, Erasmus+ Programı ile ülke değiştiren öğrencilerin dijital çizgi roman Web 2.0 aracı
Pixton’ın temel dil becerilerine yansımaları incelenmiştir. Bu amaç dahilinde çizgi romanların yabancı dil olarak
Türkçeyi öğrencilerin günlük hayatta kullanmalarını sağlayacağı, bu dilde yazma becerileri ve kelime hazinelerini
destekleyeceği düşünülmektedir. Durum çalışması ile yapılandırılan araştırma, toplamda 8 hafta sürmüş ve 19
Erasmus öğrencisi çalışma gurubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen anket ve görüşme formu kullanılmıştır. Anket 19 katılımcıya uygulanırken görüşmeler 5 kişi
ile yapılmıştır. Nicel veriler betimsel analizle incelenirken nitel veriler içerik analizi yoluyla incelenmiştir.
Araştırma sonucunda katılımcılar, süreci olumlu bir deneyim olarak algılamışlardır ve günlük hayatta kullanılan
kelimeleri, yaşanılan olayları çizgi romanları ile ilişkilendirdiklerini, görseller ile yabancı dili
somutlaştırabildiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların olumsuz olarak gördüğü durumlar ise çizgi romanın ve
senaryo oluşturmanın zaman alıcı olduğuna yöneliktir. Araştırma sonucunda, Erasmus öğrencilerinin dijital çizgi
roman ile temelseviyede yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmelerinin daha kolay ve zevkli hale geldiğisöylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, Erasmus+ Programı, Dijital çizgi roman, Pixton,
Web 2.0