DİJİTAL ÇİZGİ ROMANIN YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI: ERASMUS ÖĞRENCİLERİNİN DENEYİMLERİ


Tekin E., İlhan G. O.

VIII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi 20-23 Temmuz 2022 / Hatay, Hatay, Türkiye, 20 - 23 Temmuz 2022, ss.214

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Hatay
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.214
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, Erasmus+ Programı ile ülke değiştiren öğrencilerin dijital çizgi roman Web 2.0 aracı Pixton’ın temel dil becerilerine yansımaları incelenmiştir. Bu amaç dahilinde çizgi romanların yabancı dil olarak Türkçeyi öğrencilerin günlük hayatta kullanmalarını sağlayacağı, bu dilde yazma becerileri ve kelime hazinelerini destekleyeceği düşünülmektedir. Durum çalışması ile yapılandırılan araştırma, toplamda 8 hafta sürmüş ve 19 Erasmus öğrencisi çalışma gurubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket ve görüşme formu kullanılmıştır. Anket 19 katılımcıya uygulanırken görüşmeler 5 kişi ile yapılmıştır. Nicel veriler betimsel analizle incelenirken nitel veriler içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar, süreci olumlu bir deneyim olarak algılamışlardır ve günlük hayatta kullanılan kelimeleri, yaşanılan olayları çizgi romanları ile ilişkilendirdiklerini, görseller ile yabancı dili somutlaştırabildiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların olumsuz olarak gördüğü durumlar ise çizgi romanın ve senaryo oluşturmanın zaman alıcı olduğuna yöneliktir. Araştırma sonucunda, Erasmus öğrencilerinin dijital çizgi roman ile temelseviyede yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmelerinin daha kolay ve zevkli hale geldiğisöylenebilir. Anahtar Kelimeler: Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, Erasmus+ Programı, Dijital çizgi roman, Pixton, Web 2.0