Alanyazın, cilt.3, sa.1, ss.153-175, 2022 (Hakemli Dergi)
Medyanın etki gücünün doğru kavranması ve yönetilmesi kapsamında medya etiği
kavramının anlaşılması önemlidir. Bu çalışmada öncelikle medya etiği kavramı farklı yönleriyle
ele alınarak bu konuda bireylerin bakış açısı geliştirmelerine ve farkındalıklarının artırılmasına
katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda medya etiği kavramı; medyanın işlevi ve etkileme
gücü, medya etiği, medya etiğinin tarihsel gelişimi ve medya özdenetim sistemleri başlıkları
altında ele alınmıştır. Çalışmada daha sonra medya etiği ve medya okuryazarlığı eğitimi arasındaki
ilişki üzerinde durulmuştur. Medya okuryazarlığı eğitiminin hem yetişkinler hem de çocuklar
için eleştirel farkındalık kazanma, bilinçli vatandaş olma ve medyayı etkin kullanma gibi birçok
konudaki yararı ilgili literatür ışığında tartışılmıştır. Çalışmada ayrıca medya okuryazarlığı
eğitiminin başarıya ulaşmasında ve çocukların bu eğitimden en üst düzeyde yararlanmalarında
öğretmenlerin konuya ilişkin tutum ve yeterliklerinin belirleyici olduğu vurgulanmıştır.
It is important to understand the concept of media ethics within the scope of proper
understanding and managing the power of media influence. First of all, the concept of media
ethics was handled with different aspects in this study and it was aimed to contribute to the
development of individuals’ perspectives and increase their awareness of this subject. In this regard,
the concept of media ethics was discussed under the headings such as function and influence of
media, media ethics, the historical development of media ethics, and media self-regulation systems.
The study then focused on the relationship between media ethics and media literacy education.
The benefits of media literacy education for both adults and children on many issues such as
acquiring a critical consciousness, becoming a mindful citizen and using the media effectively
were discussed in the light of the relevant literature. It was also emphasized in the study that the
attitudes and competencies of teachers on the subject were determinative in the success of media
literacy education and the maximum benefit of children from this education.