ULUSLARARASI SANAD KONGRESİ 1, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.465-472
Yükseköğretimde
akreditasyon; kalitenin geliştirilmesi ve arttırılması, önceden belirlenmiş bir
standardın sağlanması, ulusal akademik standartların korunması, program veya
kurumların tanınması, işverenlere standart bir eğitim almış işgücü
potansiyelinin sağlanması vb. amaçlarla eğitim kurumunun düzenli şekilde
tarafsız bir organ tarafından değerlendirilmesi ve bunun sonucunda şartlarının
iyileştirilmesi sürecidir. Söz gelimi, Amerika’da yükseköğretim kurumlarının
akreditasyonu yüz yıl öncesine uzanırken, Avrupa’da akreditasyon sadece 20
yıllık bir geçmişe sahiptir. 2015 yılında oluşturulan Yükseköğretim Kalite
Kurulu (YÖKAK) ise Türkiye’de yükseköğretim kurumlarının kalite standartlarını
değerlendiren bir kuruluş olarak varlığını sürdürmektedir.
Bu çalışmada müzik alanında akredite eden bir birlik olan NASM (National Association of Schools of Music) odağında, akredite eden kurumlardan örnekler sunularak, yapıları ve işleyişleri hakkında genel bilgi verilecektir.
Anahtar sözcükler: akreditasyon, NASM, YÖKAK
Accreditation in higher education is a process of
evaluating an educational institution regularly by an external party which
results in improving quality, ensuring a predetermined standard, maintaining
national academic standards, recognized programs or institutions, providing
employers with a standardized workforce potential etc. Accreditation of higher
education institutions in the US dates back a hundred years, while
accreditation in Europe has a history of only 20 years. Since 2015, YOKAK
(Higher Education Quality Council) serves as an organization which is
evaluating the quality standards of higher education institutions in Turkey.
In this study, focusing mainly on NASM (National
Association of Schools of Music), accrediting organizations will be exemplified
and general information about their structure and operational procedure will be
provided.
Keywords: accreditation, NASM, YOKAK