IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(MLA-Index Copernicus International), vol.10, pp.1-23, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Araştırmada, iş yerindeki stres kaynaklarının, çalışma
yaşamı kalitesinin, yaşam stillerinin ve cinsiyetin okul
psikolojik danışmanlarının iyi oluşlarını anlamlı bir
biçimde yordayıp yordamadığı incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, 550 okul psikolojik
danışmanı oluşturmaktadır. Araştırmada gerekli
verileri elde etmek için, “PERMA İyi Oluş Ölçeği”,
“Stres Kaynakları Ölçeği”, “Yaşam Stilleri Envanteri’’,
‟Çalışanlar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeği’’ve “Kişisel Bilgi
Formu” kullanılmıştır.Verilerin analizinde doğrusal
regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda, iş yerinde stres kaynaklarının; çalışma
yaşamı kalitesinden mesleki doyum, mesleki
tükenmişlik, eş duyum yorgunluğunun; yaşam
stillerinden mükemmeliyetçilik, memnuniyet ve benlik
saygısı stillerinin psikolojik danışmanların iyi oluş
düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu
bulunmuştur. Ancak, araştırmanın sonucunda yaşam
stillerinden kontrolcü ve beklenti odaklı stillerin; ve
cinsiyetin psikolojik danışmanların iyi oluş
düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olmadığı
bulunmuştur.