YILDIZ Journal of Educational Research,, vol.4, no.2, pp.83-122, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Bilgi ve İletişim Teknolojisi araçlarının öğrenme ve öğretme ortamına entegre edilmesine yönelik
faaliyetleri yürütmek üzere 1980‟li yıllardan itibaren Türkiye‟deki resmi okullarda çeşitli
unvanlar altında öğretim teknologları MEB tarafından istihdam edilmektedir. Türkiye‟deki özel
okullar ise resmi okullardan farklı olarak bu kişileri kendi bünyelerinde istihdam etmektedir. Bu
araştırmanın amacı, özel okullarda öğretim teknologu olarak istihdam edilen uzmanların eğitim
özgeçmişlerinin ve mesleki deneyimlerinin öğretim teknolojileri alanı ile ilgili olup olmadığı;
üstlendikleri görevlerin neler olduğu ve görevlerinin eğitim aldıkları alan ile paralellik gösterip
göstermediğinin belirlenmesidir. Araştırmada, İstanbul‟da özel okullarda çalışan ve araştırmaya
katılmaya gönüllü olan 40 farklı öğretim teknoloğundan tamamlayıcı karma yöntem ile veri
toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar katılımcıların %77,5‟inin BÖTE/Eğitim Teknolojileri alanından
bir lisans veya yüksek lisans bölümünden mezun olduğunu, yaptıkları görevlerle paralel unvanlar
taşıdıklarını göstermektedir. Ayrıca katılımcıların çoğunlukla teknoloji entegrasyonuna yönelik
planlama ve öğretmen eğitimleri gibi görevler yaptığı, teknik işlerin ise daha azı tarafından
yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır