Çocuk ve Medeniyet, sa.4, ss.7-17, 2017 (Hakemli Dergi)
Çocuklar için ya da çocuklarla felsefe, çocuk kültürünün bir parçası olarak
düşünme eğitimi üzerine çağdaş bir araştırma alanıdır. Temelde felsefi bilgi
ve kavramların öğretildiği bir felsefe eğitimi değil, yaratıcı, esnek ve eleştirel
düşünme becerilerinin bir yaşama tutumu olarak verildiği, kendine özgü
yöntem ve tekniklerle bu becerilerin kazandırılmaya çalışıldığı bir düşünme
eğitimidir. Herhangi bir bilgiyi öğretmeyi değil, felsefece düşünmeyi, soru
sormayı, esnek ve alternatifli düşünebilmeyi, bu konudaki araştırma ve
etkinlikleri kapsar. Ancak bunu çocuk doğasına, çocuğun bilişsel, duygusal
ve ahlaksal gelişimine uygun şekilde, üstelik çocukça bir neşelilik ve merak
içinde yapar. Çıkış noktasını, çağımızın bilimsel, teknolojik gelişimine ve
bilgiye erişim ağlarının yaygınlığına rağmen, çocukların, gençlerin, hatta
ileri yaştakilerin bile düşünme becerilerinde gösterdikleri yetersizlik
oluşturur. Çocuklarla felsefe bu yetersizlikle mücadele etmek amacıyla
oluşturulmuş çağdaş bir yaklaşımdır.