Philosophy with Children in the Context of Child Culture


Creative Commons License

Taşdelen V.

Çocuk ve Medeniyet, no.4, pp.7-17, 2017 (Other Refereed National Journals)

  • Publication Type: Article / Article
  • Publication Date: 2017
  • Title of Journal : Çocuk ve Medeniyet
  • Page Numbers: pp.7-17

Abstract

Çocuklar için ya da çocuklarla felsefe, çocuk kültürünün bir parçası olarak

düşünme eğitimi üzerine çağdaş bir araştırma alanıdır. Temelde felsefi bilgi

ve kavramların öğretildiği bir felsefe eğitimi değil, yaratıcı, esnek ve eleştirel

düşünme becerilerinin bir yaşama tutumu olarak verildiği, kendine özgü

yöntem ve tekniklerle bu becerilerin kazandırılmaya çalışıldığı bir düşünme

eğitimidir. Herhangi bir bilgiyi öğretmeyi değil, felsefece düşünmeyi, soru

sormayı, esnek ve alternatifli düşünebilmeyi, bu konudaki araştırma ve

etkinlikleri kapsar. Ancak bunu çocuk doğasına, çocuğun bilişsel, duygusal

ve ahlaksal gelişimine uygun şekilde, üstelik çocukça bir neşelilik ve merak

içinde yapar. Çıkış noktasını, çağımızın bilimsel, teknolojik gelişimine ve

bilgiye erişim ağlarının yaygınlığına rağmen, çocukların, gençlerin, hatta

ileri yaştakilerin bile düşünme becerilerinde gösterdikleri yetersizlik

oluşturur. Çocuklarla felsefe bu yetersizlikle mücadele etmek amacıyla

oluşturulmuş çağdaş bir yaklaşımdır.