11.International Educational Technology Conference, (IETC 2011), İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, ss.1464-1470
Bu arastırmanın amacı, eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının Web2.0 araçlarına yönelik
haberdarlık durumlarını, kullanım sıklıklarını ve akademik kullanım amaçlarını çesitli değiskenler açısından
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalısmada arastırmacılar tarafından gelistirilen bir anketle devlet
üniversitelerinin farklı bölümlerinde görev yapan 84 öğretim elemanından veriler toplanmıstır. Verilerin
analizinde yüzde, frekans ve ki-kare analizi kullanılmıstır. Verilerin analizi sonucunda, Facebook ve anlık
mesajlasma programlarının varlığından haberdar olan öğretim elemanı sayısının yüksek, Wiki, Blog ve Podcast’
in varlığından haberdar olan öğretim elemanı sayısının düsük olduğu, öğretim elemanları tarafından en sık
kullanılan aracın Facebook, en az kullanılan aracın ise Podcast olduğu, Web 2.0 teknolojilerinin akademik alanda
en çok ders materyallerine ulasmak için, en az ise ders materyallerinin paylasımı için kullanıldığı ortaya çıkmıstır.
Arastırmanın diğer bir sonucuna göre, öğretim elemanları blogları ve sosyal ağları daha çok arastırma yapmak ve
aradıkları bilgiye ulasmak için kullanmaktadırlar. Buna karsılık akademik çalısmalarını paylasmak ve bilgilerini
arsivlemek için kullanımları düsük düzeydedir.