Türkiye Eğitim Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.71-85, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının Doğu ve
Güneydoğu Anadolu’ya atanmaya ilişkin görüşlerini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel
araştırma desenlerinden durum çalışması deseni ile
yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları 2020-2021 öğretim
yılında eğitim fakültesinde öğrenim gören 8 farklı bölümden
10 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri
araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşmeler yüz
yüze gerçekleştirlmiştir. Elde edilen veriler ise içerik analizi
ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre,
öğretmen adaylarının, iklim şartları, ulaşım, sosyo-kültürel
farklılıklar, güvenli kalacak yer, okulun sahip olduğu
imkânlar, eğitsel materyallere ulaşım, internet, yaşanabilecek
dil sorunları, ebeveynlerin ilgisizliği, terör olayları gibi
konularda da kaygı yaşadıkları belirlenmiştir. Bu sonuçlar
dikkate alındığında öğretmen adaylarının eğitim sürecinde
doğu ve güneydoğuya atanma konusunda bilgilendirilmeleri
önerilmektedir.