Metro AC Cer güç dağıtım sistemlerinde yük paylaşımının modellenmesi


Creative Commons License

Ölmez T., Kılıç B.

Demiryolu Mühendisliği, sa.11, ss.22-33, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.47072/demiryolu.680510
  • Dergi Adı: Demiryolu Mühendisliği
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.22-33
  • Yıldız Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye’de, Büyükşehirlerdeki trafik sorununa çözüm olarak raylı sistemler gibi kendisine ayrılmış yol üzerinde hareket eden toplu taşıma araçları tercih edilmektedir. Raylı sistemler, taşıma kapasitesi ve düşük maliyetli enerji tüketimi nedeniyle gelişmiş ülkelerde en çok tercih edilen toplu taşıma türüdür. Artan taleple doğru orantılı olarak enerji ihtiyacı ve güç kaybında da bir artış vardır. Bundan dolayı raylı sistemlerin proje tasarım aşamasındaki güç akışı analizi kritik önem arz etmektedir. Güç akış analizi ile raylı sistemlerde kullanılacak ekipmanlar (kablo kesiti, OG hücresi, CER transformatör gücü, yük ayırıcı ve kesiciler vb) ve bu ekipmanların teknik özellikleri belirlenir. Bu makalede M5 Üsküdar – Yamanevler Sürücüsüz metro hattında güç akış analizi, alternatif işletme senaryoları için yapılmıştır. Bu çalışmada ETAP (Elektriksel Geçici Rejimve Analiz Programı) yazılımı kullanılarak elde edilen benzetim sonuçlarına göre, güvenli ve sürdürülebilir güç akışı için en kötü durumlar gözönüne alınarak çözümler sunulmuştur.