Technical Report, pp.1-15, 2021
COVİD-19 pandemisi sebebiyle bir yılı aşkın zamandır uygulanan, acil durum veya kriz durumu süreçlerinde eğitimin hızlı bir şekilde
çevrimiçi ortama taşınarak devam ettirilmesinin hedeflendiği acil durum uzaktan öğretim, ülkemizde eğitimin ve paydaşların dijitalleşmesi anlamında önemli bir etkiye sahiptir. Bu süreçte Eğitim Bilişim Ağı (EBA), acil durum uzaktan öğretim faaliyetlerinin sürdürülebilmesini sağlamak adına en çok kullanılan platformlardan biri olmuş; uzaktan öğretime paydaşların eşit erişim imkanına sahip
olabilmeleri ve öğretim faaliyetlerinin aksamaması için önemli adımlar atılmıştır. Ancak pandemi sürecinin ani gelişmesi, süreçteki
değişkenlerin fazlalığı ve sahip olunan imkanların farklılığı gibi etmenler aksamaların yaşanmasına sebep olmuş ve öğrenme kayıpları meydana gelmiştir. Bu çalışmada, acil durum uzaktan öğretim sürecinde yapılanlara, öğrencilerde oluşan öğrenme kayıplarının
telafisine ve öğretimde yaşanan aksamalara yönelik öneriler sunulmakta; EBA platformunun daha etkili kullanımının sağlanması için
platform özelliklerinin ayrıntılı analizine yer verilmektedir.