Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.61, ss.209-228, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, ergenlik döneminde
olan bireylerin yalnızlık düzeylerinin, benlik saygısı
ve duygusal özerklik kavramları ile ilişkisinin
incelenmesidir. Çalışma grubu, İstanbul ilinde
bulunan Küçükçekmece, Bağcılar, Arnavutköy,
Sariyer ilçelerinde ortaöğretim eğitim
kurumlarındaki öğrencilerden oluşmaktadır.
Çalışmaya katılan öğrencilerin 195’i kız; 191’i ise
erkek öğrencidir. Bu çalışmada toplanan verilerin
analizini yapabilmek için genel tarama araştırmaları
kategorisinde yer alan ilişkisel tarama modelinin
kullanılması tercih edilmiştir. Çalışmanın verileri
“Duygusal Özerklik Ölçeği”, “Rosenberg Benlik
Saygısı Ölçeği” ve “UCLA Yalnızlık Ölçeği” ile
toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara
göre, benlik saygısı ile yalnızlık düzeyleri arasında
anlamlı ilişki elde edilmiştir. Başka bir ifade ile
benlik saygısı, ergenlerin yalnızlık düzeylerini
yordamaktadır. Çalışma sonucunda elde edilen bir
diğer sonuca göre, duygusal özerklik ve yalnızlık
arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Bir başka
deyişle duygusal özerklik, yalnızlığı
yordamamaktadır.
The aim of this study is to determine whether
the loneliness levels of individuals in adolescence have
a significant relationship with the concepts of selfesteem and emotional autonomy. It consists of students
who are students in secondary education institutions in
the districts of Küçükçekmece, Bağcılar, Arnavutköy
and Sariyer in the province of Istanbul. 195 of the
students participating in the study are female students.
191 of them are male students. In order to analyze the
data collected in this study, it was preferred to use the
relational survey model, which is in the general survey
research category. The data of the study were collected
with the "Emotional Autonomy Scale", "Rosenberg
Self-Esteem Scale" and "UCLA Loneliness Scale".
According to the results obtained from the research, a
significant relationship was obtained between selfesteem and loneliness levels. In other words, selfesteem predicts the loneliness levels of adolescents. As
a result of the study, no significant relationship was
found between Emotional Autonomy and Loneliness,
another variable whose effect was examined. In other
words, emotional autonomy does not predict
loneliness.