VI. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.393-416
Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin yönetsel davranışları ile çalışanların mesleki aidiyetleri
arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yine bu çerçevede okul yöneticilerinin yönetsel davranışları ve
çalışanların mesleki aidiyetleri cinsiyet, yaş, kıdem, çalışılan okul türü ve eğitim durumlarına göre
farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırma nicel araştırma
yöntemlerinden ilişkisel tarama deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma evrenini ise İstanbul ili
Avrupa yakasında bulunan Beylikdüzü, Esenyurt ve Başakşehir ilçelerinde görev yapmakta olan 411
okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler ‘‘Yönetsel Davranışlar Ölçeği’’ ve “Mesleki
aidiyet Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler, SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada okul
yöneticilerinin yönetsel davranış düzeyleri iyi, çalışanların mesleki aidiyet düzeyleri orta düzeyde
çıkmıştır. Çalışmada okul yöneticilerinin yönetsel davranışları ile çalışanların mesleki aidiyetleri yaş,
mesleki kıdem, eğitim durumları ve cinsiyet değişkenlerinde farklılık göstermektedir. Yine çalışma
sonucunda okul yöneticilerinin yönetsel davranışları ile çalışanların mesleki aidiyetleri arasında orta
düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. Yapılan araştırmalar ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda
erkek yöneticilerin de yönetsel davranış düzeylerini arttıracak hizmet içi eğitimlere yer verilebilir
önerisinde bulunuluştur.