YILDIZ Journal of Educational Research, cilt.4, sa.2, ss.1-35, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma ile okul dışı öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin Fen Bilimleri dersine karşı ilgi ve
tutumlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 4 öğrenci (2 kız, 2 erkek) oluşturmaktadır.
Çalışmadaki veriler 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında elde edilmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma
yöntemi, olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışmada veriler, açık uçlu sorular sorularak ve yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılarak elde edilmiştir. Açık uçlu sorulardan 7 tanesi çalışmanın
başlangıcında ve çalışmanın sonunda sorulmuştur. Çalışmada yer alan öğrenciler; okulda bulunan tüm
6. Sınıflardan Fen Bilimleri dersine karşı olumsuz tutuma sahip olduğu düşünülen 20 öğrenciye, 7 açık
uçlu soru sorulmuş ve verilen cevaplar dikkate alınarak, bunlar arasından 4 öğrenci seçilmiştir. Bu 4
öğrenci ile on beş günde bir okul dışı öğrenme ortamı ziyaret edilerek çeşitli etkinlikler yapılmıştır.
Tüm gezilerden sonra çalışmanın başında sorulan açık uçlu sorular tekrar sorularak ve yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılarak tüm veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi
yöntemiyle incelenerek yorumlanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda Fen Bilimleri dersine karşı
olumsuz tutuma sahip ve Fen Bilimleri dersini sevmeyen öğrencilerin, Fen Bilimleri dersine karşı
olumlu tutum geliştirdiği ve artık dersi sevdiği ortaya çıkmıştır. Öğrenciler Fen Bilimleri dersi ile
günlük hayat arasında anlamlı ilişkiler kurmaya, okul dışında da Fen Bilimleri dersi ile ilgili ödevler,
araştırmalar, deneyler ve çeşitli etkinlikler yapmaya başlamıştır. Ayrıca etkinliklerden önce Fen
Bilimleri dersinden ödev yapmayı sevmeyen öğrenciler, ödev yapmayı sevmeye başlamıştır. Fen
Bilimleri dersinin geleceklerine olumlu yönde katkı sağlayacağını belirtmişlerdir. Öğrenciler Fen
Bilimleri dersinin eğlenceli olduğunu düşündüklerini açıklamışlardır.